Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus cererea de finanțare din fonduri europene nerambursabile pentru proiectul Drumului Expres Craiova – Pitești.
Valoarea totală a proiectului este de 4,55 miliarde de lei, din care 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 3,8 miliarde de lei lei,15% contribuția națională – 710,78 milioane de lei.
Potrivit CNAIR, finanțarea va fi alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1 – Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a metroului, Obiectiv Specific 1.1. Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – proiecte noi de investiții, Operațiunea – Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T centrală.
Obiectivul general al proiectului definit în Master Planul General de Transport, este îmbunătățirea eficienței economice a rețelei naționale de transport din România prin reducerea timpilor de călătorie între Craiova și Pitești.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
I. Construirea a 121,185 km de drum expres 2×2, inclusiv:
10 noduri rutiere
75 poduri/pasaje
15 poduri/pasaje la noduri/drumuri de legatura/la nodurile pe drumurile de legătură
25 intersecții denivelate fara acces
4 parcări de lungă durată pe ambele sensuri ale drumului expres;
4 parcări de scurtă durată pe ambele sensuri ale drumului expres;
3 baze de întreținere și deszăpezire.
II. Reducerea timpului de deplasare pe rețeaua de drumuri Core TEN-T cu 79,26 minute pentru mașini și cu 66,35 minute pentru vehicule grele.
Pentru tronsonul 1 (17,7 km), lucrările au început în primăvara anului 2019, fiind realizate de italienii de la Tirrena Scavi.
La sfârșitul anului trecut au fost emise ordinele de începere a lucrărilor pentru tronsonul 2 (39,85 km), care cuprinde și variatele de ocolire ale municipiilor Balș și Slatina. Acestea au ajuns la un stadiu fizic de execuție de aproximativ 30%. Lucrările sunt realizate de asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans.