Un imobil neterminat, locuit doar de şobolani şi oameni ai străzii, şi-a dobândit renumele de „Bloc-fantomă”. Dincolo de denumirea care generează interes în rândul cititorilor, merită menţionat faptul că este şi în atenţia mai multor instituţii ale statului, inclusiv M.A.I. Asta după ce am publicat un articol referitor la una din posibilele cauze pentru care investiţia nu s-a concretizat într-un produs finit.
Astfel, Direcţia de informare şi relaţii publice a M.A.I. ne-a transmis exclusiv o serie de precizări legate de situaţia juridică a clădirii cu pricina.
Redăm în cele ce urmează scrisoarea de la Minister.
„Construcția la care faceți referire a fost iniţiată în anul 1991 de către Regionala CFR Craiova, dar lucrările au fost oprite la scurt timp din cauza unor litigii cu privire la terenul pe care este amplasată construcţia. Imobilul a fost preluat în administrarea Inspectoratului Județean de Poliție Argeș, în anul 1995 și cedat apoi către Consiliul Local al Municipiului Piteşti în anul 2002. Menționăm că în perioada 1995-1999, IPJ Argeș a investit 1.259.793.000 lei vechi în lucrările efectuate la imobilul menționat.
De asemenea, în anul 2002 , prin Hotărârea de Guvern 515 (actul prin care s-a decis transferul imobilului de la IPJ Argeș către Consiliul Local Pitești) s-a prevăzut că investiția efectuată de IPJ Argeș în perioada 1995-1999 va fi compensată prin cedarea către IPJ Argeș, la momentul dării în folosință a imobilului, a unui număr de apartamente care să acopere investiția actualizată.”
Solicitarea Primăriei Piteşti
„Primăria Municipiului Pitești a solicitat Ministerului Afacerilor Interne în anul 2017, prin adresa numărul 9808, „sprijinul pentru reglementarea situației juridice a unui imobil situat în municipiul Pitești, cartier Tudor Vladimirescu, cunoscut sub denumirea Bloc G1”. Concret, prin această adresă, municipalitatea Pitești solicita ca IPJ Argeș să renunțe la dreptul de a-i fi compensată suma investită în perioada 1995-1999. Facem precizarea că imediat după primirea acestei solicitări, Direcția Generală Logistică din cadrul Ministerului Afacerilor Interne a cerut Inspectoratului General al Poliției Române și Inspectoratului Județean de Poliție Argeș să întreprindă măsurile necesare pentru reglementarea situației.”
Întâlniri între reprezentanţi ai instituţiilor
„Astfel, între reprezentanții Primăriei Municipiului Pitești și reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean Argeș, au avut loc mai multe întâlniri în vederea identificării unei soluții referitoare la modalitatea de despăgubire a MAI pentru investiția efectuată, în lipsa posibilității îndeplinirii obligației asumată de Consiliul Local Pitești și instituită prin HG 515/2002, respectiv predarea către IPJ Argeș a unui număr de apartamente de locuit în respectivul imobil.”
„Vă asigurăm că reprezentanții MAI au toată disponibilitatea pentru identificarea unei soluții agreate de ambele părți (IPJ Argeș și Consiliul Local Pitești) și care să respecte prevederile legale.”
Posibile soluţii
„Soluțiile identificate de reprezentanții IPJ Argeș și susținute de MAI sunt fie restituirea de către Consiliul Local a sumelor investite, actualizate, fie transferarea în proprietatea IPJ a altor imobile de locuit (apartamente) situate pe raza municipiului Pitești.”
„Menționăm că respectivele apartamente ar urma să fie folosite pentru acoperirea necesarului de locuințe pentru polițiștii care lucrează în municipiul Pitești, dar care nu au domiciliul în acest oraș.”