Gata cu evaluarea naţională! Ieri, absolvenţii de clasa a VIII-a au susţinut proba scrisă la matematică. În Argeş s-au înscris la acest ultim examen 4.930 de elevi (89 au absentat). Per total, subiectele au fost „accesibile”, dar se anunţă… averse de contestaţii, din cauza unei probleme care „nu a fost clar enunţată”.
O cerinţă neclară
Subiectele de matematică au fost structurate în trei părţi, fiecare cu mai multe cerinţe. Unii candidaţi şi-au dat seama că au greşit „elementar” imediat ce au ieşit pe poarta şcolii. O „capcană” a avut subpunctul şase al primului subiect, cel cu diagrama privind repartiţia notelor obţinute de elevii clasei a VIII-a la un test de matematică. Răspunsul corect a fost „numărul elevilor care au obţinut nota 5 este egal cu 3”. La testul real, unii elevi au fost induşi în eroare de reprezentarea grafică şi au pierdut cele cinci puncte, trecând pe foaia de examen 5 – rezultat greşit. Din punctul de vedere al unor profesori, cerinţa putea fi formulată mai clar, cu menţionarea axei pe care sunt notele şi a axei care reprezintă numărul de elevi.
În dificultate i-a pus pe elevii de la evaluare şi subpunctul c) al subiectului III, cel de geometrie, cu aflarea perimetrului unui triunghi.
Una peste alta, mai toţi elevii le-au spus părinţilor că s-au descurcat, apreciind că subiectele de la matematică au avut un grad de dificultate „uşor spre mediu”. Mai mult de atât, Andrei C., absolvent al Şcolii „Mircea cel Bătrân” Piteşti, consideră că simularea din februarie i-a dat mai multe bătăi de cap decât examenul real, cel de ieri. Puştiul s-a consultat cu profesorul de specialitate şi speră să obţină nota 10.
Mirela NEAGOE