# Profesorii din Argeş se tem că, odată cu reducerea numărului de ore, îşi vor pierde locurile de muncă
În timp ce un adult lucrează aproximativ 40 de ore pe săptămână pentru a-şi câştiga pâinea, elevii de clasa a VIII-a, care se pregătesc şi de admiterea la liceu, petrec între 31 şi 34 de ore pe săptămână în sala de clasă.
Săptămânal, copiii de clasa a V-a stau la şcoală între 26 şi 28 de ore, cei de clasa a VI-a, între 28 şi 30 de ore, iar cei de clasa a VII-a, între 31 şi 33 de ore. La rândul lor, liceenii au în fiecare zi câte 7-8 ore. Dacă adunăm şi timpul necesar efectuării temelor, rezultă că elevii „muncesc” mai mult decât adulţii. După plângerile din partea părinţilor, autorităţile au redus numărul de ore pentru cele trei cicluri din învăţământul preuniversitar. Prevederile legii se aplică începând cu anul şcolar 2020-2021.
Profesorii sunt îngrijoraţi
O reducere a numărului de ore ar atrage după sine, pe lângă câteva mii de disponibilizări la nivel naţional, şi modificări ale profilul de formare, ale conţinuturilor educaţionale, ale modalităţilor de predare-învăţare şi evaluare, dar şi în ceea ce priveşte încadrarea cu personal, modificarea planurilor-cadru, a programelor şi a manualelor şcolare. Cel puţin din aceste motive, profesorii din Argeş, chiar şi titularii, sunt îngrijoraţi.
„Am discutat cu oamenii de la catedră şi mulţi se tem că îşi vor pierde locurile de muncă. În momentul în care scade numărul de ore, unele şcoli nu vor mai putea asigura normele. Unele unităţi sunt deja pe muchie de cuţit, ca număr de ore şi de catedre” – a spus Sorinel Fusea, inspector şcolar general adjunct.
În bănci, cel mult 6 ore pe zi
În această săptămână, preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea care prevede reducerea numărului de ore pentru toţi elevii din învăţământul preuniversitar. Proiectul care modifică Legea 1/2011 a Educaţiei arată că numărul de ore alocat disciplinelor din planurile-cadru de învăţământ este în medie 20 de ore pe săptămână la învăţământul primar (4 ore pe zi), în medie 25 de ore pe săptămână la învăţământul gimnazial (5 ore pe zi) şi în medie 30 de ore pe săptămână la învăţământul liceal (6 ore pe zi).
În prezent, elevii din fiecare ciclu, fie că vorbim despre primar, gimnazial sau liceal, îşi petrec la şcoală cu aproximativ cinci ore în plus faţă de proiectul votat deja de Senat.
Reducerea programei şcolare
Planurile-cadru – adică documentele prin care Ministerul Educaţiei stabileşte, pe fiecare clasă în parte, care sunt disciplinele şi câte ore pe săptămână studiază copiii materiile respective – vor fi regândite, pe etape.
La nivel naţional, sindicaliştii i-au cerut premierului şi ministrului Educaţiei să găsească soluţii, astfel încât niciun dascăl să nu-şi piardă catedra. O variantă ar fi extinderea programului „Şcoala după şcoală”, în fiecare unitate.
Reprezentanţii părinţilor au cerut ca reducerea orelor să vină la pachet cu simplificarea programei şcolare, care este foarte stufoasă. La rândul lor, reprezentanţii elevilor au fost de părere că dacă se plafonează numărul de ore fără ca programa şcolară să fie modificată, rezultatul va fi că „şcolarii vor învăţa la fel de mult şi prost, doar că acum într-un timp mai scurt”.
Modificarea… modificărilor
Legea Educaţiei din 2011 prevedea acelaşi număr de ore, dar, după un an şi jumătate, Ecaterina Andronescu a modificat numărul printr-o ordonanţă de urgenţă. Între timp, orele s-au tot înmulţit, iar acum Parlamentul a revenit practic la datele stabilite de lege înainte ca ea să fie modificată de Ecaterina Andronescu.
2 Comentarii
mihnes
Tot sistemul romanesc de invatamant este conceput pentru profesori care isi petrec maxim 4 ore zilnic la scoala.De ce nimeni nu se uita cum este in occident,de ce trebuie sa inventam noi apa calda?Copiii stau la scoala mult si in occident pentru ca nu sunt bunici binevoitori care sa stea cu ei asa ca incep cursurile dimineata si termina undeva dupa ora 3 seara.Desigur ca nu invata in tot acest timp,au ore de sport,ateliere in care invata cum sa gateasca sau sa schimbe o priza.Au cantina scolara unde pot sa manance si profesori supraveghetori.Chiar asa greu este sa reformam odata invatamantul romanesc?Cel mai mare obstacol sunt chiar profesorii romani care isi urmaresc propriul interes.
Anonim
Cantină în școală? Acestea sunt vise erotice.
Eventual poate fi pus în practică și un astfel de vis, dar se va alege praful. În mod sigur va apărea firma politicianului privat care va avea grijă să delapideze conținutul din farurii.