În Argeş, numărul elevilor cu CES (cerinţe educative speciale) integraţi în învăţământul de masă este de ordinul sutelor, iar aceşti copii cu dizabilităţi intelectuale studiază la clasă după un curriculum adaptat nevoilor lor. Problema este că la evaluarea naţională candidaţii cu dificultăţi de învăţare certificate nu primesc subiecte adaptate (din cele studiate de ei în gimnaziu). La examenele naţionale, subiectele (unice pe ţară) sunt „croite” din curriculumul şcolii de masă. Din acest motiv, copiii cu CES pornesc la examenele naţionale cu şanse minime de a obţine rezultate satisfăcătoare.
În această sesiune Argeşul are o… echipă de fotbal care nu a înscris niciun gol la evaluarea naţională; 11 candidaţi au pierdut „meciul” cu un scor ruşinos: note de 1 la ambele probe (română şi matematică).
Inspectorul şcolar general adjunct Mihaela Crişan ne-a explicat că majoritatea candidaţilor din judeţ care au obţinut media 1 fac parte din categoria copiilor cu CES. „Copiii cu CES nu pot face faţă cerinţelor examenelor naţionale şi în rândul acestora îi regăsim, de multe ori, pe candidaţii de nota 1. La solicitatea unui grup de părinţi, Inspectoratul Şcolar Argeş a înaintat Ministerului Educaţiei adrese însoţite de dosare şi de o analiză per judeţ pentru a corecta această situaţie. Am făcut aceste demersuri în ideea că este just ca un copil cu CES să-şi dea examenele naţionale cu subiecte din materia studiată de el la clasă, respectiv după un curriculum adaptat nevoilor sale. Răspunsul ministerului a fost laconic, de genul: «Aşa e metodologia, deocamdată suntem în imposibilitatea de a o modifica». Totuşi, un pas… mărunt a fost făcut în această direcţie, în sensul că elevii cu CES primesc subiecte adaptate la evaluările naţionale pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a”, a spus doamna M. Crişan.
La fel de adevărat este că din echipa şcolarilor de nota 1 fac parte şi copiii repetenţi, care au promovat gimnaziul cu chiu, cu vai, precum şi elevii care provin din medii defavorizate.
„Elevii care au media 1 n-au avut trac la examen, nici nu li s-a făcut rău în timpul probelor. Nota primită este pentru neştiinţă”, a conchis inspectorul şcolar general adjunct.
Mirela NEAGOE
2 Comentarii
Ionel
„Răspunsul ministerului a fost laconic, de genul…”
Ce tari sunt ăştia de la ISJ Argeş au ajuns să incrimineze Ministerul pentru incompetenţa lor.
Oare ministerul ştie de acuzele care li se aduc de subordonaţii din teritoriu?
La acest moment se pare că Ministerul este condus de ISJ Arges şi nu invers.
Maria
Sunt mulţi inspectori care vorbesc o limbă de lemn (moartă).
Practic din ceea ce spun indivizii, nici ei nu înţeleg nimic. De multe ori, tupeul acesora este acoperit de foarte multă prostie, mai dau şi- n scris.
Să înţelegem că şi aceştia au probleme medicale de … cerinţe speciale, dar totuşi au fost integraţi că aşa doreşte partidul.
Oare, nimeni nu se gândeşte că toată această incompetenţă se răsfrânge asupra celor de jos.
Nu numai în Galaţi directorii şi inspectorii omoară cadre didactice şi- n Argeş se întâmplă acelaşi fenomen.