Istoria grupării piteştene DTO RALLY TEAM este una destul de recentă. S-a născut în urmă cu doi ani, odată cu revenirea lui Porcişteanu în Campionatul Naţional de Raliuri. Care s-a produs prin intermediul şi cu susţinere din partea acesteia. Fondatorii noi grupări sunt Cristi Dolofan, managerul firmei care dă iniţialele echipei, şi Vali, în calitate de părinte spiritual.
Rezultatele nu au întârziat să apară. Ele au fost imediate, situate într-un trend pozitiv: de fiecare dată pe podium. Aa încât singurul loc încă neocupat este, evident, locul întâi! Un obiectiv pe care şi-l doresc toţi componenţii acesteia. Dacă reuşesc, DTO RALLY TEAM se va alătura celorlalte echipe argeşene campioane cu ani în urmă: Dacia, IATSA, Muscelul, contribuind la formarea unui adevărat careu de aşi.
Chiar dacă în campionat sunt puţine team-uri care se întrec, departe de numărul celor din anii ’80, care erau tot atâtea câte formaţii se întrec în Premier League, disputa este la fel de puternică, fiindcă fiecare dintre aceste grupări aliniază cele mai valoroase echipaje din campionat.
La ce să ne aşteptăm?
Pentru atingerea obiectivului, echipa s-a întărit sub aspect tehnic, apelând la maşini noi. Mai puternice, mai valoroase. De cea a cuplului Porcişteanu-Dobre nu mai scriu, fiindcă am făcut-o într-un articol recent. Suficient de edificator. Este, însă, regretabil că aceia care semnează în mass-media pomenesc în comentariile lor doar numele piloţilor, ca şi cum aceştia ar fi singurii artizani ai succeselor. Greşeală impardonabilă, generată de slaba cunoaştere a ceea ce înseamnă un raliu. Copiloţii au un rol la fel de important în cadrul echipajului.
Să-i trecem acum în revistă pe ceilalţi componenţi. Pe ce autoturisme se bazează şi ce-şi doresc aceştia pentru noul sezon?
Cristi Dolofan, alături de acelaşi Mihai Sandu, navigator de mare experienţă, cu vechi state în raliurile autohtone, pot fi consideraţi revelaţia trecutei ediţii a campionatului. În care au luptat de la egal la egal cu asul braşovean Manu Mihalache, în faţa căruia s-au înclinat abia după sosirea din ultima etapă! Să nu uităm că Dolofan era la al doilea său sezon în care a trecut de la Logan la Mitsubishi Evo 9, între care diferenţele sunt abisale! Încurajat de performanţele realizate, anul acesta a apelat la un Peugeot 208 R5, intrând astfel în plutonul de elită, din care se recrutează ocupanţii podiumurilor etapelor. Deşi este un model „de primă generaţie”, este totuşi competitiv, iar primele probe la care a supus-o l-au făcut să se simtă „din ce in ce mai increzator”. Îşi doreşte „un parcurs crescător etapă de etapă, iar pentru echipă ne dorim să ajungem în vârf. Configuraţia actuală, prin noile materiale de concurs, şi piloţii alcătuiesc formula perfectă pentru acest deziderat”.
Şi copilotul acestuia, Sandu, îi împărtăşeşte părerile. „Obiectivul principal ar fi acomodarea cât mai repede cu maşina nouă, care e mult mai stabilă, şi frânele sunt mult mult mai bune faţă de vechiul Mitsubishi Evo 9. Nu ţintim un loc anume, dar vrem să aducem puncte pentru echipă”.
Aş îndrăzni să afirm că în ierarhia generală finală îi vom găsi pe unul dintre locurile dintre 5 şi 7.
Şi acum, despre echipajul soţilor Bogdan şi Delia Năstase. Ei vor folosi acelaşi Mitsubishi Evo 9, din anul precedent. Cu care speră să obţină rezultate şi mai bune. „Obiectivul nostru, atât la echipe, cât şi la clasa 11, este, evident, locul 1! O clasă foarte disputată şi valoroasă, cu piloţi experimentaţi şi maşini puternice!” Sunt convins că vor reuşi.
Echipa este completată de Eugen Caragui, acompaniat de Robert Fus, care vor apela la serviciile unui Peugeot 208 R2, iar în disputa pentru Cupa Dacia sunt angajaţi Cristi Sugar şi copilotul acestuia, Vlad Colceriu.
O echipă doldora de campioni şi vicecampioni.
Argumente suplimentare
Pentru tânărul team manager al acesteia, Traian Pavel, „obiectivul este clar: câştigarea titlului în clasamentul echipelor. Avem la dispoziţie toate cele necesare pentru a face performanţă”.
Nici că şi-ar fi putut propune altceva.
„Aş vrea să mai adaug, a continuat acesta, că spiritul echipei DTO Rallly Team este unul ce are la bază pasiunea pentru motorsport”. Afirmaţie pe care Bogdan Năstase a completat-o de minune: „Atunci când se întâmplă lucrurile din pasiune şi prietenie, totul este mult mai uşor, iar când te poţi baza şi pe profesionalismul echipei «din spate», apare confortul de care orice pilot are nevoie în timpul curselor”.
Toate acestea constituie o adevărată cheie a succesului.
Flerul îmi spune că la toamnă, când motoarele vor fi oprite, titlul la echipe va reveni piteştenilor de la DTO Racing Team.
Nicolae COSMESCU