E nevoie de contabili pentru zonele metropolitane.
Regulile pentru cum se pot înființa și ce pot face efectiv zonele metropolitane vor fi stabilite printr-un act normativ special, care va fi dezbătut de parlamentari. Printre altele, se prevede că în comisia de cenzori a fiecărei zone metropolitane va trebui să existe cel puțin un contabil autorizat sau un expert contabil.
Proiectul de lege privind zonele metropolitane, care va fi dezbătut de Parlament în perioada următoare, va face ordine în reglementările actuale, stabilind un regim clar pentru înființarea și funcționarea zonelor metropolitane. De ce? Pentru că prevederile aplicabile acum sunt neclare și răspândite în mai multe acte normative.
Potrivit proiectului, organele de conducere și control ale zonelor metropolitane vor fi adunarea generală, consiliul director și comisia de cenzori. Iar în comisia de cenzori va trebui să existe, obligatoriu, cel puțin un contabil.
„Comisia de cenzori este alcătuită dintr-un număr impar de membri și este aleasă sau revocată de adunarea generală a zonei metropolitane, pe criterii de profesionalism, integritate și independență față de membrii asociației. Membrii consiliului director nu pot fi cenzori. Cel puțin un membru al comisiei de cenzori este contabil autorizat sau expert contabil, în condițiile legii”, este precizat în proiect.
Reglementările actuale privind zonele metropolitane nu cuprind o asemenea referire expresă la necesitatea de a avea cel puțin un contabil în comisia de cenzori.
Din proiect reiese că acea comisie de cenzori se va ocupa de:
verificarea, cel puțin o dată pe an, a modului în care este administrat patrimoniul;
-întocmirea de rapoarte și prezentarea lor adunării generale;
posibilitatea de a participa la ședințele consiliului director, dar fără drept de vot;
-îndeplinirea oricăror alte atribuții prevăzute în statut sau stabilite de adunarea generală.
Membrii comisiei de cenzori vor putea fi plătiți în conformitate cu hotărârea adunării generale a zonei metropolitane.