Şase campioni absoluţi ai Românei, dintre care cinci angajaţi în disputa pentru titlu din 2018 în chiar prima etapă, Raliul Braşovului, ce se va disputa în weekend pe faimoasele probe de asfalt din portofoliul acestuia, este în sine un record! Fără niciun precedent apropiat numeric. Ceea ce ar trebui să contribuie la sporirea mediatizării campionatului. Altfel, precară, şi cu o scădere nedorită a afluenţei publicului.
Mari speranţe în acest sens sunt puse pe revenirea în întreceri, după ani buni de absenţă, a celui mai mare campion al României, recordmenul clasamentelor, Titi Aur. Un pilot care îmbină mai bine ca oricare altul performanţa cu spectacolul. Unii şi-au exprimat scepticismul asupra rezultatelor pe care le-ar putea obţine acesta, din caza penalizanţilor ani de pauză, conjugaţi cu nivelul actual din campionat, dar şi cu vârsta. Cu siguranţă, aceştia vor constata cât de curând că se înşală. Titi este un om şi un sportiv realist, cu capul pe umeri. Conştient că are la dispoziţie o maşină de top, o Scoda Fabia R5, „virgină”, care se pilotează în alt stil decât modelele pe care a concurat înainte, a urmat un curs de pilotaj sportiv în Italia!! Cine, de o valoare apropiată de a sa, ar mai fi făcut-o?
Ceilalţi campioni prezenţi la start, toţi cu maşini din categoria R5, sunt clujenii Bogdan Marişca şi Simone Tempestini, ambii cu două titluri, componenţi ai echipei NRA, cât şi braşoveanul Dan Gîrtofan, şi el cu două titluri absolute la activ. Lor li se alătură piteşteanul Valentin Porcişteanu. Al şaselea este Heinz Göllner. Însă la Braşov acesta este doar forlighter. În termeni populari, deschizător de drum. Aşadar, fără să figureze în clasament. Fără nicio îndoială, învingătorul etapei braşovene va fi unul dintre cei cinci corifei ai pilotajului menţionaţi mai înainte. Eu aş paria pe Marişca sau Tempestini.
Fiindcă am pomenit numele echipei campioane èn-titre, Napoca Rally Academy, aceasta este hotărâtă să-şi exercite dominaţia, să continue numărarea titlurilor. De semnalat un fapt interesant, chiar ciudat dacă avem în vedere conceptul care spune că „echipa învingătoare nu se schimbă”. Patru dintre cei cinci navigatori ai acesteia, oameni cu clasă şi CV-uri impresionante, au părăsit gruparea!! Care, însă, rămâne pricipala candidată la titlu.
Revenind în perimetrul geografic argeşean, să semnalăm că şi formaţia DTO Tellur Rally Team, locul trei anul trecut, a suferit importante schimbări. Sub aspectul materialului de concurs, Porcişteanu va pilota o Skoda Fabia R5, maşină care-i permite să se angajeze în lupta pentru titlul de campion absolut. Performanţă pe care o aşteaptă foarte mulţii săi fani. Dolofan se va afla la volanul unui Mitsubishi de clasa 3. Pe un model al aceluiaşi constructor, dar cu specificaţie pentru clasa 11, va concura Bogdan Năstase. Cei trei, cu navigatorii aferenţi, constituind nucleul de bază al grupării. Cum promiţătorul Timişică „s-a dezis de echipă”, în formaţie a fost promovat Eugen Caragui, un bucureştean debutant în CNR. Nu exclud posibilitatea ca echipa să prindă podiumul şi în acest an.
Faceţi pariurile că începe „jocul”!
Nicolae COSMESCU
Sursa foto: Autorally.ro