#Piaţa globală a SUV-urilor s-a ridicat anul trecut la aproape 30 milioane de unităţi, iar creşterea pare să continue şi în acest an, în pofida dificultăților de pe cele mai mari trei pieţe.
Dacia a fost parte din această creştere, cu SUV-ul Duster. Modelul Dacia Duster a reuşit să se claseze pe locul 20 în lume, după o creştere de 12 procente, numărându-se printre cele mai vândute SUV-uri ale lumii, asta şi cu ajutorul exemplarelor vândute sub marca Renault. Duster a înregistrat un număr de 318.248 exemplare vândute, însă numai 236.921 unităţi Duster au fost fabricate în România, cu logo-ul Dacia pe caroserie.
Succesul SUV-ului românesc poate fi apreciat şi mai bine dacă îl comparăm cu performanţele unor modele celebre: Jeep Wrangler a avut doar 289.000 de unităţi vândute (locul 25), Mitsubishi Outlander, unul dintre cele mai populare SUV-uri ale momentului, cu o creştere de 18%, a vândut 272.330 unităţi (locul 28), sau BMW X1, cel mai accesibil SUV al bavarezilor, cu 281.000 de exemplare (locul 27).