„Nimeni nu e profet în ţara lui”… Aşa spune un proverb, care deseori e confirmat de realitate. În perioada premergătoare „Raliului Argeşului”, am visat frumos.
Înainte de-a urca pe podium, Simone Tempestini mi-a spus că în noua sa maşină, Hyundai i20 R5, „se simte mai bine decât în precedenta”. Cu care cucerise titlul în 2018! Această declaraţie m-a pus pe gânduri în privinţa visării. Mai îmi rămânea speranţa că, totuşi, nu e totul jucat dinainte. Că într-o cursă se poate întâmpla orice. Numai că ceea ce s-a petrecut pe traseul raliului a fost sinonim unui adevărat duş rece, care m-a trezit din visare. Simone şi colegul său, Sergiu Itu, au dominat hegemonic întreaga întrecere, impunându-se în toate probele! Fără a lăsa nimănui nicio şansă! Dacă ne amintim că Tempestini e participant la WRC2 (campionat mondial), avem una dintre explicaţiile reuşitei.
Cuplului Porcişteanu-Dobre i-a revenit lejer locul secund, nefiind vreodată ameninţat de adversarii apropiaţi. Pe care i-a dominat copios. Ultima speranţă în privinţa lor era în super-speciala de la Piteşti. Întreceri intra-muros în care Vali e rege neîncoronat. Din păcate pentru el, aici, acasă, nu a reuşit să se impună!? Un tete-á-queue i-a spulberat speranţele, frustrându-ne de un rezultat dorit şi aşteptat. Din păcate, proverbul s-a adeverit încă o dată.
Aceasta a fost istoria întrecerii. A tranşării victoriei. În fapt, la o asemenea dominaţie a clujenilor, nu mai putem vorbi de istorie. Ci doar de o succintă relatare.
Câteva fapte marcante
Să vorbim şi despre alţii, care s-au evidenţiat. În bine, dar şi în rău. În ultima categorie notăm ieşirea violentă în decor a multiplului campion Titi Aur, pe chiar prima probă specială, „îngustă şi plină de capcane”! Pe scurt, cauza accidentului a fost, după cum mi-a declarat Titi, „abordarea prea optimistă a virajului, deşi traiectoria era cea ideală”. Clasic. Şocul a fost atât de puternic, încât i-a îndoit scutul!
Tot pe acea specială au început şi necazurile altui pretendent la victorie, clujeanul Bogdan Marişca. O pană de cauciuc, lentă, i-a permis să ajungă la capătul acesteia, fără o pierdere semnificativă de timp. După care a schimbat roata. Dar la a doua trecere pe aceeaşi probă, din cauza pietrişului din şanturi, pe care „pun roţile” toţi marii tenori, a făcut o nouă pană! Şi cum nu mai avea la dispoziţie nicio rezervă, s-a retras. O pierdere cu rezonanţă în disputa pentru locurile din fruntea întrecerii. Câteva probe mai târziu, NRA, campioana la echipe a ultimilor ani, a mai pierdut o piesă grea, ca urmare a ieşirii în decor a lui Tincescu. Avantaj DTO Rally Team, ai cărei componenţi au dat tot ce au putut pentru a-şi impune formaţia. Cu tot abandonul tehnic al soţilor Bogdan şi Delia Năstase.
La „plus”, se impune să evidenţiem revelaţiile întrecerii. În ordinea clasării, cuplurile care au impresionat prin prestaţii au fost cele ale sibienilor Sebastian Barbu-Bogdan Iancu (locul patru în ierarhia generală, finală, loc ce putea fi mai bun fără „răsucirea” de pe ultima probă), ale piteştenilor Dolofan-Sandu, clasaţi imediat după cei citaţi mai înainte, şi ale clujenilor Mihnea Mureşan-Marc Banca (locul întâi la clasa lor). Toţi aflându-se pentru prima dată la bordul maşinilor cu care au concurat!
Vali şi Dan nu au reuşit să se impună în „raliul de casă”, dar nimeni nu ne poate lua dreptul la liberă visare pentru viitor.
Nicolae COSMESCU