Miercuri, ziarul nostru a publicat, sub semnătura colegului Flavius Petrescu, un articol în care era relevată o situaţie anormală la magazinul Kaufland din Piteşti. Concret, acolo se vindea, la „promoţie”, un mezel cu termenul de valabilitate depăşit. Iar atitudinea şefei respective a fost şi ea demnă de aprozarele de pe vremea ailaltă: „Ai falsificat tu eticheta, client nenorocit ce eşti”. Sau ceva de genul acesta.
Şunca şi „discauntul”
Textul publicat nu e primul care incriminează practici comerciale incorecte la Kaufland (dar şi la alţi „riteilări”). Probabil, nu va fi nici ultimul. Situaţia descrisă în ziarul de miercuri, spre exemplu, ar fi putut foarte bine să fie rezolvată amiabil, civilizat.
Şefa respectivă ar fi putut să-i ceară scuze clientului, să scoată şunca alterată de pe raft şi să-i ofere, pe loc, un alt produs cumpărătorului. În schimb, duduia a găsit de cuviinţă să se oţărască la client şi să-l acuze că a falsificat eticheta. De scuze, nici pomeneală.
Deci, problema la Kaufland Piteşti nu e doar mezelul împuţit vândut cu „discaunt”, ci şi atitudinea unora dintre angajaţi. Mai cu seamă a celor cu funcţii de la manager de raft de mălai în sus.
În plus, pe pagina de internet a ziarului nostru, ca şi pe conturile noastre de pe reţelele de socializare au apărut tot feluri de comentarii (toate, de la aceeaşi adresă IP), care îl acuză pe autorul articolului că „e pus pe reclamaţii”, „că vine la magazin doar ca să aibă ce reclama” şi altele asemenea. Exact comportamentul acelei şefe de… ce-o fi ea, de care pomeneam.
Nici până la ora apariţiei acestui text, nimeni din conducerea magazinului Kaufland n-a găsit de cuviinţă să-şi ceară scuze pentru incidentul relatat. Lucru ce spune şi el multe despre felul în care magazinul respectiv îşi tratează clienţii.
E de notorietate faptul că şi Kaufland, şi alte asemenea lanţuri de magazine, vând în România produse de aceeaşi marcă, dar mai slabe calitativ decât în ţările vestice. În România am putut constata asta cu propriii ochi şi pe propriile buzunare, multe preţuri de la Kaufland sunt mai mari decât cele dintr-un magazin similar din Germania sau cel mult egale.
În condiţiile în care, la noi, calitatea e evident mai proastă. De altfel, situaţia e în atenţia comisarului european pentru drepturile consumatorului, croatul Neven Mimica, după un amplu scandal care a cuprins mai toate ţările estice şi care viza tocmai acest aspect: aceeaşi marcă, acelaşi produs, calitate clar mai proastă în Est decât în Vest.
Din păcate, nu e Kaufland nici primul, nici ultimul concern occidental care ne tratează pe noi, românii, cu dispreţul cucoanei de la raftul cu şunci de la Kaufland Piteşti. Poate e şi vina noastră că tăcem şi nu luăm atitudine suficient de fermă.
Însă şi Kaufland, ca şi restul lanţurilor de magazine, trebuie să priceapă că românii le plătesc aceleaşi preţuri ca şi nemţii ori austriecii şi vor, în consecinţă, să fie trataţi cu acelaşi respect. Ţara asta nu e un fel de Bangladesh pe la periferia Europei, ci una la fel de europeană ca Germania, Austria, Franţa etc.
La final, un mesaj pe care îl adresăm direct celor de la Kaufland: România a trăit ani mulţi şi fără magazinele dv. La o adică, poate oricând trăi, la fel de bine, fără mezelurile împuţite de pe rafturi străjuite de precupeţe rele de gură şi certate cu buna cuviinţă.
S-ar putea ca, într-o bună zi, clienţii dv. nemulţumiţi să facă uz de una dintre marile binefaceri ale capitalismului: libertatea de a alege. Iar atunci când vor alege să cumpere preponderent de acolo unde sunt trataţi cu ceva mai mult respect, ce-o să te faci, dragă Kaufland?
12 Comentarii
Anonim
Mințiți cu nerușinare.Nu țin partea celor de la Kaufland,dar nu cred că șefa respectivă nu și a cerut scuze sau să ofere alternativă.Mai ales că era greșeala lor,dar respectivul era înverșunat pentru a face reclamații.Nu avea nevoie de scuzele ei,mai ales că găsise și el un „mega” subiect despre care sa scrie, pentru a și lua salariul.Este cuvântul lui contra cuvântului ei.Cu asemenea subiecte vreți să vă vindeți ziarul.Sa faceți anchete despre sistemul sanitar,despre învățământ,etc nu sunteți în stare.Faceti articole de 2 lei.
Anonim
Nu cred ca minte. De nenumărate ori la fructe proaspete găsești fructe mucegăite si intrate în putrefacție…..dar pe eticheta scrie cal 1. Tot de la Kaufland am luat acum doi ani o perie de par rotativă cu accesorii. Vina mea ca nu am desfăcut o de fată cu cei din magazin…Dar bine că m a uitat la masina. Era incompletă…cand m am dus inapoi cu ea mi s a reproșat că le am furat eu. Bineinteles ca am solicitat vizionarea camerelor video. Mi au adus alta intr un tarziu…surpriza…tot incompletă. Următoarea era cu păr în ea…Si tot incompletă. Cam asta e Kaufland Pitesti
Anonim
Cred tot ce s-a scris și aveți mare dreptate.Sunt hoți și mincinoși pe deasupra.Nu încetați să scrieți,nu ii lăsați.Trebuie să afle lumea ce fel de oameni sunt angajați la Kaufland.Rusine!
Anonim
Pisi angajeaza.te la la Kaufland si tu sa faci parte din echipa
Cristi
Acum 2 saptamani la Kaufland (din municipiul Tecuci) am gasit pe raft la sectorul „Lactate” două iaurturi expirate de 1 zi și le-am dus la receptie să le arăt, întreband pe doamna de acolo daca nu mi le oferă gratis să le dau la câine. Si-a cerut intradevăr scuze si mi le-a luat din mână si a spus ca nu poate sa mi le ofere și ca le va retrage după raft.
George
Eu am fost tratat cumulta eleganta la un alt supermarchet (la Bradu). Am fost insotit la raft si mi s-a explicat in detaliu de ce eram in eroare…
Delia Dumitrica
Domnule ” Anonim”al Kaufland-ului,ca simplu cititor cu suficienta responsabilitate pt. ceea ce afirma,prefer sa ma semnez, ca multi altii. Va atrag atentia ca tocmai v-ati demonstrat complicitatea in aceasta „spetā”. V-ati inceput vehement insultele la adresa unui colectiv redactional („mintiti”, la plural), desi articolul era semnat de o singura persoana.Expresia „cu nerusinare” este expresia sigurantei d-voastra, pe care v-ati frânt-o ireversibil imediat ce ati continuat cu „nu cred”. Helloooo! Ce facem, ne jucam de-a „Uite-o! Nu e!” ?? Atât cu problemele de stil. Haideti sa trecem la subiect. Subiectul de presa, stimabilule! Da, sunteti niste super,mega nerusinati,din moment ce ne vindeti alimente expirate. Mai aveti si curajul sa va autointitulati „Tara cumparaturilor”. Jurnalistul nu a facut decat sa observe si sa ne arate ca ne vindeti carne expirata. Ganditi-va ca, de cele mai multe ori, aceste alimente sunt consumate de copii sau de persoane cu probleme de sanatate. Sau ne intoarcem la afirmatia proverbiala „Banii nu au miros.”? Nu e suficient ca ne bagati pe gât produse inferioare calitativ fata de ceea ce le vindeti nemtilor (si altor europeni) ,cu venituri incomparabil de mari. Ba ne strecurati chiar produse expirate in oferta. Adica daca tot suntem mai saraci ca nemtoteii, de ce sa nu fim si mai bolnavi ca ei? Cred ca nu va incalzeste cu nimic sa auziti de la clientii vostri ca sunteti hoti. Dupa cum bine spunea acelasi jurnalist hulit de voi (fiindca voi chiar sunteti un grup), conform unui principiu de baza al pietei, va eliminati printr-un mecanism extrem de simplu: libertatea noastra de a alege. Cat o priveste pe acea duduie de la standul cu mālai…saraca de ea. Este mereu expusa unei posibile reactii de moment a unui client caruia , intr-o zi, îi va sāri clapa. S-ar putea sa fie nevoita sa inghita carnea expirata, pana-i sar colegii in ajutor..
Mariana Bănică
Doamnă Dumitrica o să mă semnez la final pentru liniștea dvs.Nu sunt angajat Kaufland,dar am lucrat în domeniu.Despre faptul că am vorbit la plural,am făcut o pentru că sunt 2 articole semnate de 2 persoane diferite.Nimeni nu te trage de pe stradă să ți faci cumpărăturile intre un anumit loc.Daca nu ți place Kaufland nu intri și gata,dar se pare că domnului ziarist nu i displace, că poate mai găsește ceva la „promoție”.Este o regulă de bun simț- dacă ai greșit plătești. Sunt instituții ale statului care se ocupă cu așa ceva.Faci plângere la Protecția consumatorului și ei de ocupă.Dar nouă ne place circul,că ăsta se vinde cel mai bine. Că am luat castravetele mucegăit,că portocalele erau verzi,că fasolea fierbe greu,etc. Nu i chiar așa cum spuneți „că banii n au miros”, este o rigurozitate mare in privința prospețimii,clientul întotdeauna este pus pe primul loc.Dar se întâmplă și erori,ca peste tot,care sunt îndreptate ulterior.Sau dvd unde lucrați nu greșiți?! Medicii de ce nu tratează corespunzător,educatoarele de ce bat copii,când plătesc taxele de ce din cauza unei cifre a transferat banii in altă parte,etc.Sau dvs n ați greșit sau nu vi s a greșit? Plătești,dar nu faci bâlci,circ.Icirc.Iar angajații de la ” standul cu mălai” sunt învățați să ” întoarcă” și celălalt obraz când un client il jignește,numai sa nu plece supărat clientul.Asa că nu spuneți că șefa respectivă nu i a vorbit frumos ziaristului sau nu și a cerut scuze, că ăsta nu cred.Asta înseamnă să lucrezi intr un supermarket.
Elena Delia
Stimata doamna, ma bucur ca ati reusit sa ne spuneti cum va cheama. Trebuie sa recunosc faptul ca abia in ultimul comentariu , acolo unde v-ati semnat, ati reusit sa faceti afirmatii de bun-simt, absolut valabile. Daca sunteti o cititoare a ziarului , probabil ca ati observat ca acesti jurnalisti sesizeaza fapte antisociale din toate domeniile, asa cum, pe buna dreptate, le-ati mentionat. Nu au ce au doar cu supermaketurile. Ei observa neregului din politica (la tot pasul…), din educatie, din sanatate, din justitie etc. . Asta trebuie sa faca presa, stimata doamna, sa le observe si sa le semnaleze, sa le faca tuturor cunoscute. Si , de peste 27 de ani de cand il citesc, acest ziar a criticat in maniera decenta. Inca ceva : e demn de admiratie faptul ca noi, cititorii , putem sa ne exprimam acordul sau dezacordul fata de cele scrise in ziar aici, la aceasta rubrica faina de comentarii. Nu vi se pare o dovada de corectitudine si de responsabilitate din parte acestor jurnalisti, dandu-ne dreptul la replica? Putem sa-i contrazicem, putem sa-i acuzam de partinire, dar intr-o maniera decenta. Observati ca , de cele mai multe ori, ei le raspund cititorilor? Asta nu inseamna respect pentru noi?
Mariana Bănică
Doamnă, domnul ziarist are o problemă cu magazinul respectiv.Se vede cu ochiul liber.Sunt atâtea alte magazine in Piteștiul acesta unde îți poți face cumpărături.Cand te dezgustă cineva sau ceva,te delasi,dar dumnealui tot persistă, doar îi mai ” prinde” cu ceva.
Anonim
Prostii noi suntem ca mergem si cumparam de la ei…in loc sa cumparam se la magazinele noastre romanesti cumparam din hipermarket-urile strainilor si ai nostrii intra in faliment
Radu Valentin
Suntem liberi să cumpărăm de unde dorim .