După Revoluţia din decembrie 1989, în special, a explodat numărul maşinilor înmatriculate. În Argeş, de exemplu, parcul auto este uriaş, numai anul trecut fiind înregistrate peste 40.000 de vehicule noi, dintre care 28.000 în Piteşti. Iar tendinţa de „dotare” cu autovehicule a cetăţenilor şi firmelor continuă, în vreme ce infrastructura a rămas cam aceeaşi. Sunt momente (în special vinerea şi duminica sau la început şi final de vacanţe „decretate” de către Guvern) în care intrarea şi ieşire din Piteşti, respectiv Bucureşti pe bătrâna autostradă A1 este o „misiune” care necesită multă răbdare. Cozile se întind la intrarea în Piteşti de la Carrefour-Metro până în Prundu, iar ritmul este de melc. La fel se întâmplă şi la celălalt capăt al autostrăzii, spre Bucureşti, unde intrarea în Militari este un adevărat calvar. Iată, de exemplu, în imaginile care însoţesc acest articol, cum arăta intrarea dinspre A1 în Bucureşti în anul 1980 şi cum arăta într-una din zilele anului trecut, în aceeaşi zonă. Diferenţă ca de la cer la pământ! Un motiv în plus, aşadar, să treacă guvernanţii noştri de la studiile de fezabilitate care papă bani şi de la desene frumos colorate la realizarea unei infrastructuri rutiere adecvate. Altfel, maşinile… ne mănâncă!
Două poze, o autostradă şi multe probleme
Advertisement
Advertisement