Casa de Asigurări de Sănătate Argeş ne informează că, începând cu 12 noiembrie, DES (dosarul electronic) devine obligatoriu pentru toţi furnizorii de servicii medicale şi pentru toţi pacienţii (asiguraţi şi neasiguraţi).
DES cuprinde date medicale, respectiv informaţii clinice, biologice, diagnostice şi terapeutice, personalizate, acumulate pe tot parcursul vieţii unui pacient, organizate şi structurate pe module („Sumar de urgenţă”, „Istoric medical”, „Antecedente declarate de pacient”, „Documente medicale” şi „Date personale”).
De reţinut că un pacient îşi poate accesa dosarul electronic prin autentificare în portalul DES (www.des-cnas.ro). Autentificarea se realizează numai după generarea matricei de securitate de către medicii înrolaţi în platforma informatică, în baza actului de identitate.
Pe site-ul Casei de Asigurări de Sănătate Argeş, www.casag.ro, se află toate informaţiile necesare referitoare la DES, precum şi modelul de cerere pentru înrolare în PIAS.
Mirela NEAGOE