Documentele pentru eliberarea actelor de stare civilă vor putea fi trimise online.
Din această toamnă, documentele pentru eliberarea actelor de stare civilă se vor putea trimite online, așa prevede un proiect de hotarâre de Guvern, publicat pe site-ul Ministerului de Interne, transmite Radio Europa FM.
În perioada următoare, sistemul informatic va fi testat în anumite localități stabilite de MAI. Sistemul informatic integrat – care ar fi trebuit să funcționeze încă din toamna anului trecut – ar urma să fie pus în funcțiune treptat la nivelul întregii țări până spre sfârșitul lunii septembrie.
Începând din aprilie, după intrarea în vigoare a unei hotărâri de guvern privind normele metodologice de aplicare unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă, Ministerul de Interne va stabili în ce localități pot fi depuse deja online cererile și toate celelalte documente necesare pentru eliberarea actelor de stare civilă. Este vorba despre certificatele de naștere, de căsătorie, de deces, dar și despre certificatele de divorț sau adeverința de înhumare.
În termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a acestui proiect, adică din septembrie, în toată țara se vor putea trimite online actele și cererile de eliberare a documentelor de stare civilă, iar aceste documente vor putea fi eliberate și în versiunea electronică.
Proiectul conține și noile modele de certificate de stare civilă care vor fi eliberate din această toamnă.