Mare noroc a avut un tânăr argeşean, care a scăpat cu viaţă ca prin urechile acului, cum se zice, după ce a fost implicat într-un accident de circulaţie ce putea avea consecinţe dramatice.
Tamponare pe contrasens
Evenimentul a avut loc puţin după ora 9.30 a dimineţii de ieri la Morăreşti. În vârstă de 18 ani, Nicolae Elvis Pantile, din comuna Cuca, circula pe DN7 cu un Ford Ka spre Râmnicu Vâlcea. Deşi obţinuse permis de conducerea în cursul acestui an, flăcăul a apăsat cam tare pedala de acceleraţie, ignorând faptul că vremea era defavorabilă şi ploua. Din cauză că nu a adaptat viteza de deplasare la condiţiile de drum, carosabilul fiind ud şi alunecos, precum şi a lipsei de experienţă în conducere, într-o curbă deosebit de periculoasă semnalizată corespunzător adolescentul a pierdut controlul asupra volanului. În acest context autoturismul a derapat, a pătruns pe contrasens şi s-a tamponat cu o Skoda condusă regulamentar din sens opus de Marian Dragomir Ştefănescu, de 38 de ani, din Bradu. Impactul dintre cele două automobile a fost atât de violent, încât motorul micului Ford a fost smuls pur şi simplu din suporţi şi a zburat pe câmp, fiind găsit la vreo 40 m distanţă, iar maşina a fost complet distrusă.
Şi totuşi trăieşte
Văzând cum arăta autoturismul, ceilalţi participanţi la traficul rutier opriţi la locul accidentului erau convinşi că şoferul n-a avut nicio şansă să scape viu. Cu toate acestea, Nicolae Elvis Pantile a fost scos în viaţă din fiarele contorsionate ale vehiculului şi transportat cu ambulanţa în stare gravă la Spitalul Judeţean. Tot aici a ajuns, de asemenea rănit, şi bărbatul din Bradu, care n-a mai avut timp să reacţioneze pentru a încerca măcar să evite accidentul. Chiar dacă au suferit leziuni serioase, ambele victime erau în stare stabilă. Niciunul dintre conducătorii auto nu consumase alcool, iar în cauză a fost întocmit dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.
Pornit de la acest eveniment, poliţiştii le reamintesc şoferilor ca, mai ales în condiţii de ploaie, să dea dovadă de prudenţă, să reducă viteza, să mărească distanţa în mers şi să nu uite că, în condiţii de carosabil ud, poate surveni fenomenul de acvaplanare şi că distanţa de frânare aproape că se dublează.
Val. NICOLAU