Prezentă la Piteşti cu opt unităţi de lucru, compania de telecomunicaţii RCS-RDS (Digi) eşuează în a satisface exigenţele clienţilor. O spune un om care a lucrat ani buni testând şi evaluând produse şi servicii din piaţa de profil. Bun, Digi are nişte abonamente potrivite oricărui buzunar, practic cele mai accesibile în acest moment. Plusez şi afirm că, la cei 2 – 5 euro plătiţi, serviciile sunt mai mult decât decente – chiar şi semnalul care, deşi lasă de dorit în zonele limitrofe ale oraşelor (nu mai vorbesc de comunele mici, îndepărtate), se încadrează totuşi în linia unei infrastructuri generale pe care eu o consider mediocră.
Puţină publicitate
Sigur, din reclame ai impresia că dacă te abonezi la unul sau la altul intri într-o reţea extraterestră cu viteze „Warp”, pentru ca mai apoi să descoperi că acel mult râvnit 4G care stă pe buzele tuturor vânzătorilor e, de fapt, o chestiune strict urbană. La o aruncătură de băţ de Piteşti (vezi Smeura, Moşoaia, Mărăcineni ş.a.m.d.) abia mai poţi primi şi efectua apeluri, aşa că ţineţi minte – povestea cu acoperirea e ca o ciocolată „Africana” învelită în staniol elveţian.
Dar haideţi să trecem peste acest inconvenient pentru că, desigur, la kilometrul zero ai semnal excelent şi viteză maximă pe internet. La fel de adevărat e că, tot acolo, zona este împânzită de reţele WiFi gratuite. Prin urmare, ce alegi? E o întrebare retorică, desigur. Eu, personal, doar din comoditate rămân pe traficul de date din reţea şi aştept ziua când o să văd în reclame (de ce nu, locale) acoperire 4G la Smeura, Băbana şi Hinţeşti.
Potenţial risipit
Revenind la subiect, Digi are un plus pentru internetul nelimitat pe care ceilalţi operatori nu îl oferă nici la abonamente de 10 ori mai scumpe (spre exemplu, la Orange pentru 11 GB plăteşti 43 euro, iar la Vodafone 50 euro!). Ceea ce nu-mi pot însă explica e politica vizavi de comercializarea produselor. În toate magazinele din Piteşti nu găseşti decât două-trei produse pe stoc, iar consultanţii te invită să îţi faci rezervare urmând ca respectiva comandă să fie onorată în două-trei-cinci zile. Eu cred că mai marii companiei nu au înţeles cum funcţionează apetitul pentru tehnologie. Astăzi, puţini sunt aceia care îşi mai cumpără telefon pentru că nu au aşa ceva, fiind dispuşi să aştepte zile în şir pentru a intra în posesia produsului. În ziua de azi, mai cu seamă tinerii îşi schimbă telefonul ca pe şosete. Acţionează impulsiv la cumpărături, deseori achiziţia petrecându-se în contextul în care ei au ieşit în oraş doar ca să-şi „clătească” ochii. Cu alte cuvinte, au văzut, le-au plăcut, au cumpărat, au plecat. Dar ce te faci cu magazinele Digi, unde intri şi ieşi cu mâna goală pentru că nu sunt produse pe stoc? Sincer, o asemenea practică este aberantă şi nu aştept o reacţie a biroului de relaţii cu presa pentru că nu găsesc nimic de explicat. Păi, vorba aceea, ai servicii accesibile care îţi dau posibilitatea să închei contracte pe bandă rulantă, dar tu nu ai nimic palpabil de oferit. Până şi în „showroom” ai produse lipsă şi îţi întâmpini clienţii cu o masă plină de etichete. Iar când ţi se solicită informaţii, îl trimiţi să caute specificaţiile produsului pe internet şi îl trimiţi la plimbare cu o „fiţuică” pe care tu o numeşti ofertă? Păi, sănătate şi să ne vedem cu bine. Peste 10 ani!