Decizii de ultimă oră pentru traficul din Pitești.
În ședința Comisiei de sistematizare a circulației rutiere și pietonale organizată joi, 20 octombrie 2022, au fost analizate, avizate sau respinse următoarele propuneri:
Prin adresa 55018/11.10.2022, solicită avizul comisiei de circulație pentru un Plan Urbanistic de Detaliu cu privire la racordarea la rețeaua de căi de comunicație a proiectului „Construire imobile locuințe colective și împrejmuire teren”, respectiv pentru un imobil cu regim de înălțime P+2E, amplasată în municipiul Pitești, str. Profesor Ion Angelescu FN (la intersecția cu strada Nicolae Iorga), conform Certificatului de urbanism nr. 619/06.06.2021. Astfel, potrivit planurilor de amplasament, se propune un acces auto din strada Profesor Ion Angelescu, precum și acces către locurile de parcare dinspre strada Nicolae Iorga, în condițiile cedării unei suprafețe de teren reprezentând carosabil stradă. Conform planșelor anexă. AVIZAT
Prin adresa nr. 52955/03.10.2022, se solicită reanalizarea pct. 12 din ședința din 05.07.2022, respectiv a pct. 13 din ședința din 08.09.20225, cu privire la asigurarea accesului auto și a fluenței traficului, în condiții de siguranță la intersecția Bd. Petrochimiștilor cu Aleea Petru Poni (la fosta autobază Prundu), pentru soluția adoptată atunci – „sistematizarea intersecției Bd. Petrochimiștilor cu Aleea Petru Poni se va face păstrându-se modelul actual, respectiv cu patru benzi pe Bd. Petrochimiștilor, câte două pe sens. La ieșirea de pe Aleea Petru Poni, autovehiculele vor fi direcționate obligatoriu la dreapta.” Soluția propusă acum este menținerea a patru benzi pe Bd. Petrochimiștilor, semaforizarea intersecției dându-se astfel posibilitatea ieșirii atât către dreapta cât și către stânga de pe Aleea Petru Poni, conform planșei anexă. În solicitare se precizează că sistematizarea intersecției se va face pe cheltuiala proprie a investitorului. RESPINS
În ședința din data de 22.12.2021, la punctul 12 de pe ordinea de zi, comisia de circulație a avizat racordarea la rețeaua de căi de comunicație a proiectului „construire centru comercial (LIDL), gospodărie de apă, împrejmuire amenajare parcare, amenajare acces, amplasare mijloace publicitare și organizare de șantier”, în strada Târgul din Vale, în incinta Autogării Astra. Potrivit planului studiat atunci, erau propuse două accese unul către strada Târgul din Vale și celălalt către strada Tudor Vladimirescu, comisia avizându-le cu următoarele amendamente:
-pe strada Târgul din Vale, în dreptul accesului, va fi trasată linie dublă continuă; -aprovizionarea cu camioane se face prin accesul dinspre str. Tudor Vladimirescu. Prin adresa 53684/05.10.2022 a Direcției Arhitect Șef – Compartimentul Dezvoltare Urbană, se solicită reanalizarea avizului anterior, întrucât la accesul dinspre str. Tudor Vladimirescu, în urma actualizării planului topografic s-a constatat o diferență de nivel de aproximativ 1.5 m între carosabil și incintă, lucru care face imposibilă sistematizarea corespunzătoare a intrării. În acest context, se propune renunțarea la accesul dinspre strada Tudor Vladimirescu și relocarea acestuia pe strada dinspre latura de S-E a proprietății conform planșei anexă. AVIZAT
Montarea unui semafor cu buton la trecerea pentru pietoni de pe Bd. Petrochimiștilor, în fața bl. B1. RESPINS
Montarea de plăcuțe adiționale la indicatoarele rutiere existente cu semnificația „Oprirea interzisă” pe strada Tache Ionescu, pe tronsonul cuprins între calea ferată și intersecția cu strada Depozitelor. AVIZAT
Reanalizarea punctului 12 al ședinței comisiei de circulație din data de 28.09.2022, în sensul că, pentru fluidizarea circulației auto pe Bd. 1 Decembrie 1918 se propune interzicerea parcării autovehiculelor în fața blocului M4, (zona cuprinsă între intersecțiile cu străzile Paltinului și Alunului) în intervalul orar 07:00-19:00 și montarea la indicatoarele de restricție, plăcuțe adiționale de ridicare vehicule. AVIZAT în intervalul orar 07:30-18:00
Aplicarea unui marcaj hașurat pe carosabilul străzii Costache Negri, la intersecția cu strada Crinului, pentru ca autovehiculele care coboară de pe pasajul rutier Podul Viilor să nu mai blocheze intersecția. AVIZAT
Amplasarea unui limitator de viteză pe aleea carosabilă dintre blocurile C3 și EC, cartier Găvana. RESPINS
Analizarea interzicerii circulației auto pe Intrarea Petrache Poenaru între anumite intervale orare, respectiv la intrarea și ieșirea elevilor de la Școala Gimnazială „I.L. Caragiale” RESPINS
Montarea de indicatoare rutiere cu semnificația „Oprirea interzisă” cu plăcuță adițională de ridicare vehicule, pe aleea de acces către parcare din fața Cercului Militar, pe zona cuprinsă între strada Doamna Bălașa și Hotelul Argeșul. RESPINS
Modificarea marcajelor auto de pe carosabilul Bd. Eroilor și implicit a accesului autovehiculelor în intersecția cu strada Exercițiu, pe sensul de urcare, care în prezent sunt banda 1 – ”la dreapta”, banda 2 – ”înainte și la stânga”, în banda 1 ”înainte și la dreapta” și banda 2 – ”la stânga” RESPINS
Instituirea sensului unic pe strada Carpenului, pe tronsonul cuprins între intersecțiile cu străzile Aleea Ioan Ursu și Alunului (printre blocurile B24/B24A, respectiv E8/E7), cu circulația autovehiculelor dinspre Aleea Ioan Ursu, întrucât carosabilul este foarte îngust. Analiză la fața locului
Mutarea trecerii de pietoni de strada Dârzu de la intersecția cu Calea Craiovei, cu trei metri spre pantă în vederea creării de spațiu pentru vehiculele care dau prioritate la pietoni, fără a crea blocaje în trafic. AVIZAT
Amplasarea de indicatoare de restricție cu semnificația „Oprirea interzisă” pe Calea Craiovei, pe tronsonul cuprins între strada Dârzu și sensul giratoriu de la Târgul Săptămânal, pe ambele sensuri de circulație, atât pe carosabil cât și pe trotuare – cu plăcuțe adiționale de ridicare autovehicule. AVIZAT
Montarea a trei limitatoare de viteză pe carosabilul străzii Dimitrie Butculescu, unul la 17C, altul în dreptul curbei și ultimul la nr. 41. RESPINS
Având în vedere faptul că la ieșirile dintre blocurile B2 și L1, L1 și L2, L2 și L3, către Bd. Nicolae Bălcescu, autovehiculele sunt direcționate obligatoriu către dreapta, locatarii zonei care doresc să circule către Calea Bascovului folosesc traseul: strada General Gheorghe Magheru continuând pe Aleea Negoiu (prin fața Inspectoratului de Jandarmi). Atât strada General Gheorghe Magheru cât și Aleea Negoiu, sunt înguste, pe unele tronsoane nepermițând circulația alternativă a două autovehicule. În acest sens se propune instituirea sensului unic de circulație pe strada General Gheorghe Magheru – începând din spatele blocului L1, precum și pe Aleea Negoiu pe tronsonul de la intersecția cu Gheorghe Magheru, printre blocurile 1A, 1B, până la Calea Bascovului. Analiză la fața locului
Instituirea unei restricții de tonaj de 7.5 tone pe podul de pe strada Depozitelor, care traversează pârâul Bascov în zona Matrițe Dacia, soluție propusă în urma expertizării tehnice a acestuia. AVIZAT
Având în vedere faptul că autovehiculele care parchează în parcarea în spic de pe Calea Craiovei – tronsonul cuprins între intersecția cu str. Vasile Lupu și până la semafoare – ocupă mai mult de o bandă îngreunând circulația autovehiculelor de pe banda doi, în special a autobuzelor, se propune transformarea parcării într-una longitudinală. În acest mod se va asigura circulația autovehiculelor pe trei benzi pe sens. AVIZAT
Amplasarea unei treceri pentru pietoni pe carosabilul străzii Ștefan Ciobanu la nr. 14, în dreptul scărilor care duc spre aleea din spatele blocului B22. AVIZAT