A fost şi Raliul Braşovului. Desfăşurat cu respectarea tuturor detaliilor din program. Şi, mai ales, cu foarte multă lume prezentă de-a lungul traseului. Atâta doar că nu a avut 70 de echipaje participante, ci numai 52. Din care a făcut parte mai toată lumea bună a competiţiilor rutiere autohtone. Pentru prima dată după foarte mulţi ani, la start n-a mai fost semnalat niciun străin! Asta dacă facem abstracţie de un mic grup de bulgari, însă fără a avea vreo implicare în lupta pentru locurile fruntaşe.
Da, niciun pilot străin, fiindcă din decembrie anul trecut italianul Simone Tempestini, campionul absolut al ultimilor doi ani, a devenit cetăţean român. Ceea ce a făcut ca întreaga dispută pentru victorie să devină o „afacere” pur românească. Pe care cel numit mai înainte a tranşat-o de o manieră mai mult decât convingătoare în favoarea sa. După el clasându-se alţi doi piloţi, posesori şi ei ai unor maşini din noua generaţie, cunoscute sub numele de cod de „R5”. Automobile superioare celorlalte printr-o repartiţie egală a maselor pe cele două punţi, un „balans perfect”, dar mai ales prin suspensii mult mai suple, după cum apreciază Vali Porcişteanu. De altfel, concitadinul nostru a fost singurul care a rivalizat în virtuozitate cu posesorii unor astfel de „arme absolute”, ce nu lasă nicio speranţă nimănui.
Alături de Dan Dobre, şi el ireproşabil în arta sa, la bordul unei maşini cu un comportament eficace, vivace în reacţii, care „a răspuns perfect la comenzi”, piteşteanul a efectuat un strălucit survol al cursei, reuşind ca pe una dintre probele cronometrate, Superspeciala disputată pe străzile din jurul Primăriei Braşovului, să surclaseze pe toată lumea!! Sub ochii încântaţi ai unui public numeros şi competent, al cărui favorit este de fiecare dată. A fost singurul care s-a impus în faţa posesorilor maşinilor care fac legea în raliurile interne. O victorie fără apel, o performanţă magnifică.
La finalul celor 100 km de probe cronometrate, parcurse fără greşeală, evitând toate capcanele traseului, cum numai doar adevăraţii maeştri o pot face, Vali şi coechipierul său s-au oprit la marginea podiumului clasamentului general, dar au urcat pe prima treaptă a celui de la clasa lor. Pe care a dominat-o de o manieră splendidă, anunţându-şi astfel candidatura la titlu. Cum de altfel şi-au şi propus.
Graţie rezultatului echipajului vedetă, noua grupare DTO – Tellur Rally Team a reuşit un debut de-a dreptul en fanfare, după cum ar spune urmaşii lui Voltaire: clasarea pe un mai mult decât onorant loc secund! Care s-ar putea metamorfoza chiar în prima poziţie, în situaţia în care Comisia Tehnică a FRAS va valida constatările comisarilor, care la verificările de rutină de la finalul întrecerii au găsit o neconformitate la automobilul unuia din echipajele puternicei echipe clujene NRA. La ora la care ziarul nostru merge la tipar, şedinţa în cauză era în plină desfăşurare.
Să nu uităm că, după cum sugerează şi numele, o echipă e alcătuită din mai mulţi componenţi. Pentru foarte tânăra formaţie piteşteană la reuşită şi-a adus contribuţia şi cuplul Dolofan-Sandu. Care a realizat o excelentă performanţă, ocupând locul trei la categoria Debutanţi, la chiar prima prezenţă în competiţii a pilotului! În plus, pe ultima probă a raliului, „Poiana la vale”, deloc uşoară, având şi caracteristica de Super Stage, ei au obţinut cel de-al doilea timp al clasei lor!! O clasă de altfel destul de populată. Toate aceste remarcabile rezultate nu fac decât să le concretizeze speranţele că evoluţii viitoare vor cunoaşte un trend continuu ascendent.
O bună operaţiune a constituit-o cooptarea în ultima clipă în formaţie a echipajului mixt Romulus Preda-Alina Bianca Pop. Avându-l la volan pe piteşteanul care de doi ani domină autoritar clasa 11, aceştia au dat un veritabil recital de virtuozitate, impunându-se detaşat la categoria lor, sporind astfel considerabil zestrea de puncte a echipei.
O echipă, cu E mare! Ai cărei componenţi aşteaptă acum cu nerăbdare următoarea etapă. Iar noi sperăm să ne bucurăm de alte isprăvi memorabile din partea lor.
Nicolae COSMESCU
3 Comentarii
Lawrence
draga scriitorule, pentru a fi impartial asa cum iti cere deontologia profesionala, ar trebui sa te fi informat ca pe locul doi in tricouri verzi sunt tot doi ARGESENI. Dar probabil ca nu asta v-a
interesat, deoarece ziarul vostru este tot o secera si un ciocan, nu prea aveti treaba cu Argesul ,asfel pentru o corecta informare avem in clasamentul oficial
rezultate,
444 Alexandru Gheorghe / Ciprian Solomon 9 Dacia Sandero 01:07:41.6 01:07:41.6 16:17.7 si abia apoi
488 Cristian Dolofan / Mihai Sandu 9 DTO – Tellur Rally Te Dacia Logan 01:07:47.2 01:07:47.2 16:23.3.
Corect ?
Mihai Tomozeanu
si ca sa-i informam mai bine pe ziaristi ar fi bine sa stie ca Alexandru Gheorge si Porcisteanu au lucrat o vreme impreuna pe vremea cand sponsor era tatal lui Alexandru de la Wheels Spedition.
Lawrence
Foarte adevarat !