Optimizarea SEO este importanta pentru succesul oricarei afaceri online deoarece contribuie decisiv la vizibilitatea de care un site are nevoie in motoarele de cautare pentru a atrage vizitatori. Aproximativ 81% din consumatori si 94% din cumparatorii de tip B2B (firme si companii) cauta informatii despre produsele si serviciile de care sunt interesati inainte de a face o achizitie. Asadar, brandurile care nu au o prezenta notabila in motoarele de cautare vor fi devansate de competitori.
O strategie solida de optimizare SEO contribuie semnificativ la obtinerea unor pozitii de top in Google pe cele mai relevante cuvinte cheie ale domeniului tau de activitate, lucru care duce atat la atragerea unui numar mai mare de vizitatori pe site, cat si la cresterea ratei de conversie.
Ce este, de fapt, optimizarea SEO?
Optimizarea SEO este un ansamblu de tehnici destinate sa faca un site mai atractiv pentru motoarele de cautare si pentru utilizatori, atat din punct de vedere functional si al design-ului cat si al calitatii continutului. Utilizatorii care ajung pe un website din rezultatele interogarilor efectuate in motoarele de cautare constitutie traficul organic. Desi nimeni nu cunoaste cum functioneaza toti algoritmii Google, printr-un studiu atent si o practica indelungata, specialistii in optimizare SEO au reusit sa descopere o parte dintre factorii care influenteaza pozitiile unui site in paginile de rezultate. Acesti factori pot fi impartiti in doua categorii fundamentale: optimizare SEO on page (tehnicile aplicate pe website-ul propriu) si optimizare SEO off page (tehnicile utilizate pe alte website-uri care fac trimitere catre site-ul propriu).
O strategie de optimizare SEO bine conceputa si implementata corect va incorpora atat partea on-page cat si cea off-page.
Optimizarea SEO on-page presupune in mod special crearea unui continut de calitate si optimizat corect dupa cuvintele cheie specifice domeniului de activitate, pentru ca robotii motoarelor de cautare sa identifice cat mai usor continutul respectiv si sa ii acorde un punctaj de relevanta pentru utilizatori cat mai mare. Prin continutul on-page intelegem atat textul din paginile site-ului, cat si meta tagurile, denumirea si structura URL-urilor, densitatea de cuvinte cheie si Alt Tag-urile imaginilor. De asemenea, optimizarea SEO on-page are si o latura tehnica, care se focuseaza pe optimizarea codului sursa, a headingurilor si a aspectelor de functionalitate si design menite sa confere vizitatorilor cea mai usoara, placuta si eficienta experienta de navigare posibila.
In ceea ce priveste tehnicile de optimizare SEO off page, acestea implica crearea de continut valoros pentru utilizatori si optimizat dupa cuvinte cheie, urmand ca acesta sa fie publicat pe alte site-uri cu autoritate care sa trimita prin intermediul unui backlink catre site-ul propriu. Acest lucru poate fi realizat prin crearea si publicarea de articole de blog, comunicate de presa si advertoriale pe diverse site-uri si blog-uri.
De ce este importanta optimizarea SEO?
Google tine cont de peste 200 de factori de listare atunci cand ierarhizeaza site-urile in paginile sale de rezultate. Scopul final al oricarui motor de cautare este sa livreze utilizatorilor continutul cel mai relevant si mai valoros in urma efectuarii unei interogari dupa un anumit cuvant cheie. O pagina web care listeaza in pozitii de top in Google are sanse mult mai mari de a atrage click-uri si a obtine conversii. Se estimeaza ca 30% din click-uri sunt atrase de prima pozitie din Google, in timp ce pozitia 3 atrage un procent de aproximativ 12% din click-uri. In subsolul primei pagini de rezultate, site-urile din pozitiile 9 si 10 primesc doar 2% din click-uri. Discrepanta dintre rezultatele din topul primei pagini din Google si celelalte pozitii reprezinta un semnal clar ca business-urile care isi doresc sa aiba succes in mediul online trebuie sa beneficieze de optimizare SEO.
Un Comentariu
Unic
E o problema cu care multi se confrunta. Multi oameni cu afaceri la inceput de drum sau care au avut un anumit numar de clienti, se intreaba de ce inceteaza sa apara rezultate. Totul se muta online acum… Promovarea in mediul online e foarte importanta.