* Graficul de circulaţie e „opera” unui SRL de care nu se atinge nimeni.
Cursele de maxi-taxi din Trivale către Poiana Lacului şi Vedea sunt un adevărat coşmar pentru navetişti. Indiferent de anotimp, au de suferit din pricina aşa-zisului grafic de circulaţie întocmit de firma de transport (Nykolo Perfect SRL) care pur şi simplu nu este în stare (sau nu doreşte?) să asigure un transport civilizat. Călătorii stau claie peste grămadă într-un habitaclu de cele mai multe ori urât mirositor. În fiecare zi ai un „meniu” diferit, o „ofertă” pe care nu o poţi refuza. Câteodată pute a grajd, alteori a cocină, deseori a transpiraţie sau băutură. Cine nu a mers niciodată pe ruta Piteşti-Vedea ar spune că exagerăm sau că de vină sunt unii indivizi certaţi cu apa şi săpunul. Ei bine, realitatea e un pic nuanţată, în sensul că, dacă lumea nu ar mai fi înghesuită (aproape forţat, o să vă explic imediat), cu siguranţă situaţia nu ar fi atât de revoltătoare.
Şi ce dacă e plin?
Ajung în jurul orei 16 în staţia din Trivale şi grăbesc pasul să prind cursa către „Poiană”. Realizez că microbuzul este arhiplin şi mă îndrept către a doua maşină staţionată. Nu e niciun călător şi mă gândesc că, după multe zile, o să am parte de un drum liniştit. Nici nu mă aşez bine că sunt abordat de un şofer vizibil iritat că mi-am permis să mă urc şi chiar să mă aşez pe scaun. „Unde mergi? Aha, acolo. Păi vezi că e maxi-taxi-ul ăla care pleacă. E plin, şi ce dacă? Eu mai stau vreo 20 de minute. Vrei să rămâi aici? Puteai să întrebi şi tu înainte. Nu eu fac regulile.” Cam aşa a decurs discuţia. Cred că replicile mele sunt uşor de intuit. Ce concluzii tragem de aici?
Soluţii ar fi…
- Maxi-taxi-urile sunt arhipline pentru că aşa se doreşte, din moment ce eşti poftit într-unul în care nu ai loc să arunci un ac. Este evident faptul că oamenii ar putea fi uşor distribuiţi în două sau chiar trei maşini, în aşa fel încât să nu se mai stea în picioare. Chiar dacă s-ar merge în continuare în baza actualului grafic de circulaţie, iar microbuzele ar pleca la 15-20 de minute, măcar nu am mai călători ca animalele.
- Evident, firma de transport ar putea întocmi un grafic mai deştept în aşa fel încât să nu se mai ajungă în situaţia de la punctul 1.
- Firma îşi permite orice pentru că e privată, că aşa vor muşchii ei şi nu o trage nimeni de mânecă. Pe alte rute (vezi Piteşti-Mioveni) există inclusiv controale şi nu îmi aduc aminte să fi mers vreodată în picioare.
George OLTEANU
PS: Nu am găsit pe nicăieri o recenzie a firmei de transport în care cetăţeni, mai mult sau mai puţin avizaţi, să-şi exprime punctul de vedere. O spunem noi, cu speranţa că actuala conducere a Consiliului Judeţean va lua măsuri. Fosta nu a făcut-o…
5 Comentarii
marinescu
…..si inca un mic amanunt – soferii sunt catastrofa – nu respecta nici o regula de circulatie ( AG 46 PYN )
dfghjk
in articol e vorba de soferii de pe NIF-uri…
Ion
Din cauza ca se da spaga la politie oamenii trebuie sa circule în aceste condiții. Patronilor nu le pasă de călători doar de profit . Sunt multe rute în Ag unde se circula în condiții foarte grele Si nimeni nu face controale din cauza spagii.
Puiu
Actuala conducere a Cj Argeş, ca şi fosta, nu este capabilă să rezolve problema transportului nici în Piteşti, nici în afara lui. UItaţi-vă la francezi cum se retrag uşor spre Maroc! Oare nu o fac din cauza faptului că nu sunt mulţimiţi de transport, de întârzierea construcţiei autostrăziii Piteşti-Sibiu? Primarul General al Bucureştiului şi-a început activitatea cu rezolvarea problemelor legate de autobuzele noi, folosite ca piese de schimb. Măcar să se scrie pe maşini – „Transportăm oameni ,ca pe vite”! Ştiţi , ce nu înţeleg eu? De ce niciodată ,niciodată, aleşii care s-au ocupat de anumite probleme, nu au reuşi să înceapă măcar una şi să o ducă până la capăt? Iar dacă le-au spus alţii, pentru că ei nu văd, că nu merge treaba, de ce nu pleacă acasă? Ghiciţi, de ce?
flory
va luati de cine nu „trebe”… !