# “Cele şapte capete de acuzare mă onorează!”
Astăzi, la ora 15, are loc o şedinţă a Consiliului Judeţean care numai obişnuită nu este! Ultimul punct pe ordinea de zi vizează un proiect semnat de 12 consilieri ai opoziţiei care vor nici mai mult, nici mai puţin decât destituirea din funcţie a preşedintelui Dan Manu. Ar fi nevoie de votul a 18 dintre cei 35 de consilieri, lucru considerat de mulţi imposibil de realizat. Dar nu se ştie niciodată… Iată ce i se impută lui Dan Manu…
Expunere de motive
În expunerea de motive, cei 12 consilieri ai PNL, PMP şi PAM aduc mai multe argumente în favoarea demiterii lui Manu. „Constatăm că, după trei ani de mandat, preşedintele Consiliului Judeţean Dan Manu şi-a îndeplinit în mod defectuos pentru judeţ atribuţiile legale care îi revin. Rămânerea în funcţie a d-lui Dan Manu n-ar face decât să afecteze negativ dezvoltarea judeţului Argeş şi în următorul an. În această perioadă am avertizat de nenumărate ori, atât în şedinţele de comisii sau de plen ale Consiliului Judeţean, cât şi în ieşiri publice asupra faptului că dl. Manu nu este capabil să asigure dezvoltarea judeţului şi o calitate mai bună a actului administrativ”, se arată în preambulul expunerii de motive.
Acuzaţii
Iată care sunt capetele de acuzare:
Buget
1. „Modalităţile de adoptare a bugetului judeţului pentru 2019 sunt discutabile. Bugetul este dezechilibrat, inconsistent în domeniile de primă importanţă şi înregistrează un deficit fără precedent. Primul argument pentru care propunem revocarea din funcţie a d-lui Dan Manu este modul în care a fost adoptat bugetul. A fost compromisă transparenţa decizională, iar datele bugetare de pe site-ul CJ au fost permanent modificate, unele chiar până în ziua votului, aşa încât partidele politice din opoziţie nu au fost suficient informate pentru a putea scrie amendamente şi pentru a corecta, astfel, unele decizii cu privire la buget”, se arată la primul punct care mai relevă că „de la preluarea mandatului de către domnul Dan Manu, judeţul Argeş a atras zero fonduri europene”.
Funcţionare
2. „Funcţionarea defectuoasă a aparatului de specialitate, precum şi a unor instituţii şi servicii publice, regii autonome” este al doilea cap de acuzare, aducându-se aici în discuţie inclusiv procesul cu directorul de la Evidenţa Persoanelor Argeş, Viorel Badea. „Că procedura de demitere a directorului Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor Argeş a fost una neîntemeiată o dovedeşte însuşi faptul că respectivul director a fost repus în funcţie de către instanţa de judecată”, precizează semnatarii proiectului.
Infrastructură
3. „Reabilitarea infrastructurii judeţene s-a realizat în proporţie foarte mică, la această oră majoritatea drumurilor judeţene fiind impracticabile”, arată iniţiatorii demersului de demitere.
Lipsa transparenţei
4. Una dintre deciziile discutabile din punct de vedere al transparenţei este blocarea accesului presei la şedinţele pe comisii. Consecinţa unei astfel de decizii este lipsa dezbaterilor în spaţiul public cu privire la modul în care se iau deciziile la nivel judeţean. În plus, avem sesizări de la cetăţeni şi de la mass-media că cereri de informare redactate în baza legii 544 rămân mult timp nesoluţionate, iar atunci când, totuşi, se răspunde la aceste cereri, răspunsurile sunt evazive, neconcludente, cu trimiteri inutile, aşa încât răspunsul concret să nu fie dat, afirmă cei 12 semnatari ai proiectului de demitere.
Propagandă
5. „Bani foarte mulţi alocaţi propagandei politice, sub masca instituţiilor culturale. Acordarea unor bugete supradimensionate instituţiilor de cultură din judeţul Argeş nu a fost menită sprijinirii actului cultural ca atare. În judeţul Argeş, sub masca evenimentelor culturale s-a derulat un adevărat tur de forţă al propagandei politice. Liderii partidului aflat la putere au fost, de fiecare dată, în primul rând, cât mai vizibili, cu ocazia oricărui aşa-zis eveniment cultural.
În acest context, îi reproşăm preşedintelui Dan Manu modul în care a înţeles să trateze, anul trecut, pe bani mulţi, sărbătorirea Centenarului României. Vizitele pe care le-a organizat în teritoriu, în fiecare localitate a judeţului Argeş împreună cu tot activul partidului din care face parte a scos manifestările prilejuite de Centenar din zona culturii şi le-a dus în zona unei nedorite propagande politice. Un eveniment cultural un trebuie să fie o ocazie pentru politicieni să stea la poză, ci trebuie să fie un bun spiritual al comunităţii. Centrul de Cultură Brătianu, cunoscut ca Vila Florica, în permanenţă insuficient întreţinut din punct de vedere al mentenanţei de către CJ Argeş, este utilizat deseori în scopuri private sau politice de către partidul aflat la putere în Argeş (n.r. – PSD), deşi este o moştenire istorică şi cu totul alta ar trebui să fie destinaţia sa”, se mai arată în demersul opoziţiei.
Turism
6. „Turismul, o componentă importantă a progresului judeţului Argeş, este doar subiect de dialoguri. Nu ne putem păcăli la infinit că judeţul Argeş are turism. Dan Manu a concluzionat că poate fi vândut orice pachet turistic, mai puţin vizitarea Cetăţii Poenari, din cauza urşilor care pun în primejdie viaţa turiştilor. Da, ştim cu toţii că Argeşul nu duce lipsă de obiective turistice, atât naturale şi de agrement, cât şi culturale, dar duce lipsă de elaborarea unei strategii turistice care să fie aplicată corespunzător. De când este Dan Manu preşedinte al CJ Argeş putem spune că, în privinţa turismului, am avut o dezbatere stearpă, nicio strategie clară şi zero acţiuni concrete!”, afirmă „puciştii”.
Comportament
7. „Preşedintele CJ Argeş, Dan Manu, are grave defecte de comportament! La nivelul atitudinii, preşedintele Dan Manu nu se comportă în acord cu funcţia pe care a obţinut-o. Nu ne referim aici neapărat la faptul că este ironic şi, deseori, arogant cu consilierii judeţeni care reprezintă opoziţia, fiindcă prin eleganţă îi putem depăşi comportamentul. Ne referim, în schimb, la un proiect concret care, în urmă cu un an, ne-a dat de gândit şi am preferat să oferim un vot de blam, fiindcă dădea măsura tendinţelor dictatoriale ale lui Dan Manu. Astfel, am votat împotriva iniţiativei preşedintelui Dan Manu de a înfiinţa un aşa-zis «Corp de Control al Consiliului Judeţean». Acest nou organism avea să funcţioneze în subordinea directă a lui Dan Manu şi avea ca principal scop inspecţia la nivelul tuturor «entităţilor aflate sub autoritatea Consiliului Judeţean». Unii consilieri judeţeni au considerat că înfiinţarea unui astfel de organism este inoportună şi au tras un semnal de alarmă către instituţiile, toţi primarii şi toţi aleşii locali care urmau să intre, astfel, într-un fel de filtru controlat direct de către Dan Manu. Oare de ce este nevoie de înfiinţarea unui organism controlat direct de Dan Manu, din moment ce există deja Compartimentul de Audit al Consiliului Judeţean, Contenciosul Administrativ şi Curtea de Conturi? – ne-am întrebat cu toţii la acel moment.
Astfel, în conformitate cu prevederile art. 101 alin. 3 al Legii 215 a Administraţiei Publice Locale, propunem revocarea din funcţia de preşedinte al CJ Argeş a d-lui Constantin Dan Manu”, îşi încheie pledoaria consilierii care vor „capul” lui Manu.
Acuzaţiile Opoziţiei
„Cele şapte capete de acuzare ale opoziţiei la adresa mea chiar mă onorează! Sigur, sunt şi lucruri pe care să mi le reproşez în activitate, dar să ştiţi că suntem o echipă unită la conducerea instituţiei şi chiar se munceşte aici! Nu am nicio emoţie, nicio teamă pentru votul de mâine (azi – n.n.)!”, a spus Dan Manu ieri, la conferinţa de presă a Consiliului Judeţean, acolo unde a fost însoţit de vicepreşedinţii Ion Mânzână (colegul său de partid) şi Simona Brătulescu (ALDE). Trebuie menţionat că un preşedinte de Consiliu Judeţean poate fi demis prin votul majorităţii simple a consilierilor judeţeni. De la anul, şeful CJ nu va mai ales de consilieri, ca până acum, ci direct de cetăţeni (precum primarii).