Compania auto Renault a decis mutarea în Maroc, din 2017, a liniei de producţie Logan Break MCV, aflată în prezent la Mioveni, anunţă Jean-François Gal, directorul uzinei Renault Tanger, citat de site-ul L’Usine Nouvelle. Anul trecut, la Mioveni au fost fabricate 40.000 de maşini Logan Break MCV, adică 10% din producţia totală.
Iată, aşadar, că se confirmă una dintre avertizările lansate de anumite persoane în ultima vreme, acestea asociind mutarea în special de tergiversarea construcţiei autostrăzii Piteşti-Sibiu.
Liderii sindicali de la Dacia şi fostul ministru de Externe, argeşeanul Cristian Diaconescu, au atras atenţia că, dacă nu se face mai repede autostrada spre Sibiu, o parte din liniile de producţie de la Mioveni vor fi mutate în Maroc.
Oficiali de la Dacia ne-au anunţat, în urmă cu câteva minute, că producţia de Logan Break MCV va continua, totuşi, şi la Mioveni, în paralel cu cea din Maroc.
În prezent, capacitatea maximă a uzinei de la Tanger este de 340.000 de maşini pe an. În 2015, la Tanger s-au produs 229.000 de vehicule, în timp ce anul acesta, producţia este aşteptată să crească până la 276.000 de exemplare. Uzina din Tanger este în continuă creştere şi va depăşi 300.000 de unităţi în 2017. Astfel că, încet-încet, capacităţile de producţie din Maroc se apropie de cele de la Mioveni.
Renault a angajat în această vară mai bine de 600 de oameni la uzina de la Tanger şi, în primul trimestru din 2017, va începe acolo producţia modelului Logan MCV, produs în prezent la Mioveni. Pentru acest nou proiect se vor investi alte 20 de milioane de euro la uzina la care până acum s-au investit 1,2 miliarde euro.
E limpede că uzina din Tanger a companiei Renault câştigă tot mai multe contracte şi tot mai mult teren, în detrimentul celei de la Mioveni, graţie unor costuri de producţie extrem de scăzute, unei poziţii geografice avantajoase pentru livrările către Europa Occidentală dar şi, atenţie, tărăgănării la infinit de către guvernele din România a construcţiei autostrăzii Piteşti-Sibiu, vitală pentru compania franceză.
Costurile care vor decurge de aici, pentru judeţul Argeş şi pentru întreaga Românie, sunt deocamdată greu de cuantificat. Sunt, oricum, costuri imense.
În ultimele două legislaturi, autostrada Piteşti-Sibiu a fost tratată cu indolenţă de autorităţi. Sub guvernarea PDL, s-au făcut doar studii de tot felul, dar nimic concret. Când să se ajungă şi la ceva concret – studiile de fezabilitate se făcuseră, totuşi – cuplul Victor Ponta (prim-ministru)/Dan Şova (ministrul Transporturilor) au pus autostrada Piteşti-Sibiu pe plan secund, dând prioritate autostrăzii Braşov-Sibiu. Vorba vine, prioritate, pentru că precedenta guvernare n-a demarat lucrările la nicio autostradă, reuşind doar să închidă un tronson (Sibiu-Sălişte) dat prea în grabă în exploatare.
Vom reveni.
Claudiu DIŢA, Sorin SIMION