Producţia auto a României a scăzut cu 6% în primele unsprezece luni din acest an, la 338.000 de autovehicule asamblate la Mioveni (Dacia) şi Craiova (Ford), potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile. Este cel mai accentuat declin al producţiei din ultimii trei ani. Pe de altă parte, tot de trei ani vânzările de maşini au o evoluţie ascendentă, apropiindu-se în acest an la aproape 140.000 de autovehicule noi. Şi la nivel european, dintre cele patru modele produse local, Dacia Logan, Sandero, Duster şi Ford B-Max, în primele nouă luni ale acestui an cea mai mare creştere o are Duster, care ocupă locul patru pe segmentul său. În ciuda faptului că Duster intră în ultimul an al ciclului de producţie de opt ani, SUV-ul continuă să crească pe măsură ce francezii de la Renault extind gama sa. Spre exemplu, în ultimii ani a venit cu motorizarea pe benzină de 1,2 litri TCe şi tracţiune integrală, anul acesta a lansat o nouă versiune specială, iar anul viitor este aşteptată versiunea cu transmisie automată pe motorizarea diesel cu tracţiune faţă.
Claudiu DIŢA