În primele şase luni ale anului în curs vânzările Dacia s-au ridicat la 277.885 unităţi, în creștere cu 5,9% faţă de cele înregistrate în perioada similară a anului trecut.
Acest rezultat se explică atât prin succesul modelelor consacrate ale mărcii, Sandero (112.000 unităţi, +1,8%) şi Duster (99.000 unităţi, +5,5%), cât şi prin performanța comercială înregistrată de noile modele lansate în ultimul an: Spring (20.000 unităţi) şi Jogger (21.700 unităţi). Dacia este astfel singura marcă europeană din rândul celor mai mari 20 de branduri auto din perimetrul Europa ale cărei vânzări au crescut în primul semestru.
Dacia îşi menține poziţia a treia pe piaţa europeană în clasamentul vânzărilor de autoturisme către clienţii persoane fizice, Sandero rămânând şi în primul semestru din 2022 cel mai vândut model către clienţii particulari din Europa (poziție pe care o deține anual, fără întrerupere, din 2017). La rândul său, Duster rămâne cel mai vândut SUV către clienţii persoane fizice începând din 2018. Această performanță se explică atât prin cucerirea de noi clienți (76% din persoanele care cumpără un model Dacia în Europa dețineau anterior un model al unei alte mărci), cât şi prin gradul ridicat de fidelitate al clienţilor existenți (64% dintre cei care au deţinut anterior un vehicul Dacia cumpără tot un model Dacia), acest ultim indicator plasând Dacia la cel mai bun nivel de pe piaţă.
Succesul noilor modele este confirmat de ritmul comenzilor care îl depășește cu mult pe cel al înmatriculărilor. Modelul electric, Dacia Spring, înregistrează, în medie, peste 5.000 de comenzi lunar de la începutul acestui an. La rândul său, noul model de familie Dacia Jogger înregistrează peste 50.000 de comenzi în primul semestru din 2022. Toate modelele Dacia adoptă noua identitate vizuală de marcă, prezentată pe 15 iunie 2022. Comenzile au fost deschise pe 16 iunie, iar primele livrări sunt prevăzute în cursul trimestrului IV al acestui an.
În România, Dacia a înmatriculat în primele şase luni ale anului 16.382 de vehicule, în creștere cu 34% faţă de rezultatul înregistrat în semestrul 1 al anului precedent. Primele patru poziții din topul celor mai vândute autoturisme din România în această perioadă sunt ocupate de modele Dacia. Locul 1 este deţinut de Dacia Logan (5.611 unităţi), urmat de Duster (3.892 unităţi), Sandero (2.894 unităţi) şi Spring (2.385 unităţi). Primul model electric al mărcii Dacia s-a impus ca liderul autoritar al segmentului EV din România, deținând peste 50% din totalul vânzărilor de vehicule 100% electrice.
La rândul său, modelul Jogger a cunoscut un start excelent, înregistrând la jumătatea acestui an un număr de 917 unităţi înmatriculate. În mod remarcabil, în luna iunie, Jogger a devenit al cincilea cel mai vândut model pe piaţa locală, într-un Top 5 ocupat integral de modele Dacia.
Înmatriculările din primul semestru al acestui an plasează Dacia pe locul trei în clasamentul mărcilor auto cu cele mai mari vânzări către clienţii persoane fizice pe piaţa europeană a Vehiculelor de Persoane (VP).
În afara Europei, Dacia se menține în poziţia de lider de piaţă în Maroc.
Comenzile cumulate ale modelului Spring şi ale modelelor cu propulsie mixtă benzină – GPL (cu emisii de CO2 cu 10% inferioare modelelor pe benzină) reprezintă aproape jumătate din total (48% din comenzile înregistrate în perimetrul de comercializare Dacia exceptând Maroc).
„Creșterea performanței comerciale a mărcii Dacia, înregistrată pe o piaţă în scădere, confirmă pertinența poziționării sale bazate pe un raport prestații/preţ la cel mai bun nivel. Versiunile electrice şi GPL ECO-G reprezintă practic jumătate din comenzile înregistrate în primul semestru din 2022, reflectând adaptarea mărcii la noile tendințe de consum ale clienţilor”, a declarat Xavier Martinet, Director Marketing Vânzări & Operaţiuni Dacia.
Devenită marcă a Renault Group începând din 1999, Dacia este prezentă în 44 de țări, de pe patru continente, oferind vehicule robuste, fiabile şi adaptate nevoilor şi stilurilor de viață ale unor categorii largi de clienți. Modelele sale au devenit adevărate referințe pe piaţa auto: Logan a democratizat accesul la achiziția unui automobil nou, Duster s-a impus ca cel mai accesibil SUV, în timp ce Sandero a devenit liderul vânzărilor către persoane fizice în Europa. Dacia Spring se afirmă deja ca soluția de mobilitate electrică accesibilă tuturor.