Renault a anunţat că a suspendat extinderea capacităţii de producţie la uzina de la Mioveni, care în 2020 trebuia să crească de la 350.000 la 406.000 de unităţi anual.
Grupul Renault a decis să realizeze numai investiţiile legate de procesul actual de producţie, nu şi extinderea capacităţii uzinei de la Mioveni ce urma să fie realizată ca parte a unei investiţii totale de 100 milioane euro la Mioveni. Decizia este luată în contextul în care piaţa auto la nivel european va scădea în acest an, iar limitarea emisiilor de dioxid de carbon la 95 g/km pune presiune suplimentară pe industrie.
Mai mult, pentru investiţie a fost aprobat şi un ajutor de stat de 25 milioane euro, care este însă încasat în funcţie de investiţiile realizate. O parte din investiţia de 100 milioane euro a fost deja realizată, dar pentru moment am decis să suspendăm creşterea capacităţii. În uzină am instalat linia de presaj de mare viteză. Trebuia să fi investit deja în a doua vopsitorie şi într-o nouă linie de şasiu. Acum au fost implementate, clădirile există, însă în interior am oprit procesele, toate facilităţile. Acestea au fost suspendate”, a declarat Christophe Dridi, directorul general şi preşedintele Automobile Dacia.
El nu a precizat ce procent din investiţia de 100 milioane euro s-a realizat la Mioveni. Prin eliminarea a 50.000 de noi maşini, practic România pierde afaceri şi exporturi estimate la 750 milioane euro, luând în calcul un preţ mediu de piaţă de 15.000 euro.