Dacia urmează să scoată din ofertă motorul 1,2 TCe şi posibil şi 1,6, ambele pe benzină, pentru noul Duster, după ce Renault a început să introducă noul propulsor 1,3 TCe, un motor mai fiabil, dar şi mai economic, pe unele pieţe acest proces fiind deja iniţiat.
Concesionarii Dacia din Polonia, spre exemplu, nu mai primesc comenzi pentru motorul 1,2TCe, pentru noua generaţie Duster, motivul fiind introducerea unui viitor motor, propulsorul 1,3 TCe, lansat la sfârşitul anului trecut de Renault şi introdus pentru început pe modele ale mărcii franceze.
Reprezentanţii uzinei Dacia de la Mioveni au comunicat, de asemenea, pentru Profit.ro, că producţia Duster se derulează în mod normal, cu toate configuraţiile de la lansare.
Constructorii de automobile se confruntă în acest moment cu o presiune extrem de mare în privinţa emisiilor generate de maşinile pe care le vând.
Ei nu au voie să depăşească limitele impuse pentru întreaga flotă vândută, astfel că orice motor care emite noxe peste medie trebuie să fie compensat de un motor cu emisii foarte scăzute.
În caz contrar, fiecare depăşire a normelor este sancţionată financiar de Comisia Europeană.