Vânzările de autovehicule noi au crescut în România cu 9,3%, în primele zece luni ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018, până la un volum de 167.401 de unităţi, dintre care 144.406 sunt autoturisme, reiese din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA)
Topul pe mărci, incluzând atât autoturisme, cât şi autovehicule comerciale, este condus de Dacia – cu 47.199 de unităţi, urmată de către Volkswagen (14.294) şi Renault (13.895).
Tot Dacia conduce în ierarhia de la categoria „Autoturisme”, cu 44.773 de unităţi, iar Ford (3.082 unităţi) pe segmentul de vehicule comerciale uşoare. Potrivit sursei citate, Dacia este pe primul loc şi la mărci, cu cele 44.773 de unităţi (31% cotă de piaţă). Urmează Volkswagen – cu 12.538 unităţi (8,7% cotă de piaţă), Renault (12.278 de unităţi şi 8,5% din total piaţă), Skoda (11.695 de unităţi şi 8,1% cotă de piaţă) şi Ford (9.450 de unităţi şi 6,5% cotă de piață).