Pe surse, aflu că programul REMAT („Rabla”) va demara mult mai greu în acest an, iar bugetul alocat va fi la jumătatea celui din 2016! Doamne ajută să fie o informaţie falsă!… REMAT şi „taxa de mediu” sunt două măsuri cheie pentru protecţia industriei auto din România! Prin facilitarea vânzărilor de autovehicule fabricate în România, se protejează de fapt locurile de muncă (peste o sută de mii sunt generate numai de prezenţa Renault la Dacia!!) şi nu numai!
Dacia (Renault!) are cea mai mare cifră de afaceri din România şi are o contribuţie de 3 la sută la PIB! Ca să înţelegeţi ce înseamnă această cifră, observaţi că Armata nu primeşte nici măcar 2 la sută din PIB, aşa cum cere NATO!
Priviţi la Trump ce măsuri ia faţă de atragerea de investitori în SUA! Introduce taxe vamale serioase pentru toţi cei care produc în afara SUA şi, pe de altă parte, le acordă facilităţi fiscale majore celor care aleg să revină cu fabricile în America, pentru a crea noi locuri de muncă!
Guvernul nostru ne spune că vrea să creeze 20 de mii de noi locuri de muncă, dar prin măsurile luate ignoră nevoile Renault şi riscă să piardă, de fapt, mult mai mult… Despre autostrada Piteşti-Sibiu nu mai vorbeşte nimeni! Subiectul „graţiere şi modificare Cod Penal” bate şi REMAT-ul, şi taxa de mediu, şi autostrada Piteşti-Sibiu! Sunt bine cunoscute numele de Prună, Macovei, Iordache, Grindeanu, Antena 3… A auzit cineva de Carlos Ghosn?! Dar de Yves Caracatzanis a auzit cineva?! Despre Antena 3 vorbim mai mult decât despre Dacia! Prin activitatea lui Ghons şi Caracatzanis mănâncă pâine în România peste o sută de mii de oameni! De pe urma celor care se ocupă de puşcării, puşcăriaşi şi puşcăriabili ce beneficii avem?
Oare ştiu toţi miniştrii acestui guvern că Dacia e într-adevăr un nume românesc, dar pe care îl poartă o companie cu capital de 99,95 la sută în proprietatea Renault!? Fabricaţia Dacia e prezentă într-un fel sau altul în vreo 11 locuri din lume, aflate în proprietatea Renault! Ruşii (Putin e un fan Renault!) produc, de asemenea, modelele cunoscute de noi sub numele de Dacia, dar ei nu acceptă decât numele şi sigla Renault pentru acestea! Şi noi ne permitem să tratăm Dacia cu indiferenţă (REMAT, autostrada…), dar suntem foarte concentraţi pe puşcării…
Apoi, atenţie la apropiatele alegeri prezidenţiale din Franţa! Dacă iese Marine Le Pen, care are deja prima şansă în toate sondajele, atunci presiunea Franţei pe activele Renault din România va fi foarte mare! România va putea ţine acest investitor aici numai prin adăugarea de facilităţi fiscale şi de logistică (infrastructură), care să compenseze măsurile ce vor fi impuse de Le Pen, această „doamnă Trump” a Europei!
Vă mai arde de joacă?! Şi dacă vă arde de joacă, măcar respectaţi regulile jocului! „Hoţii şi vardiştii” este un joc tradiţional românesc în care vardiştii trebuie să prindă hoţii! Nu trebuie să le dea drumul!!!
Nicolae BADIU
www.badiu-europress.ro