Dacia Duster nu a intrat încă pe lista modelelor Renault Group care vor primi motorul 1.3 TCe, modelul românesc primind, în schimb, o versiune modernizată a lui 1.5 dCI pe care îl foloseşte în prezent, care va avea însă nevoie de rezervor de uree. Dacia Duster trece prin schimbări de motorizări, aşa cum au declarat anterior reprezentanţi ai companiei, pentru a face faţă noilor modificări ale legislaţiei privind testele de emisii. Motorul 1.5 dCi va deveni 1.5 AdBlue dCi, cele două versiuni de putere, 90 şi 110, devenind ulterior acestei schimbări 95 şi 115 CP. Modificarea a fost făcută la nivelul tratării oxizilor de azot, care acum va folosi tehnologia de reducere bazată pe uree, AdBlue. O versiune a acestui motor este folosită deja de Mercedes pe Clasa A. Prin utilizarea noilor tehnologii, motoarele devin mai performante, deoarece pot funcţiona cu un randament îmbunătăşit fără să existe riscul unor emisii mai mari. Singura problemă apare la proprietar, care trebuie să se îngrijească de umplerea rezervorului cu uree.
Dacia Duster, motor ca al Mercedes
Advertisement
Advertisement