Dacia, creștere spectaculoasă, boom de vânzări!.
Dacia și Renault trec printr-o perioadă de boom al vânzărilor în Franța, pe o piață în creștere față de anul trecut, dar cu niveluri mult mai mici decât cele două mărci ale grupului Renault.
Dacia a înregistrat în aprilie o creștere foarte mare, de 63,4%, față de luna aprilie din 2022, cu un volum total de 13.972 de autoturisme înmatriculate, ridicându-și cota de piață la un nivel fără precedent, 10,5%, cu aproape 3 puncte procentuale peste rivalii de la Citroen, care au vândut numai 10.324 de autoturisme.
Și Renault are o creștere abruptă a vânzărilor în aprilie, cu peste 50% peste nivelul din 2022, respectiv 22.489 de autoturisme înmatriculate în a patra lună a anului. Cota de piață a grupului ajunge, astfel, la 27,6%, la mai puțin de un punct procentual de cota grupului Stellantis, care are în portofoliu nu doar mărcile franceze Peugeot și Citroen, ci și restul de mărci ale fostului grup Fiat Chrysler.
În plus, marca Renault a prins aripi și pe segmentul de vehicule comerciale ușoare (pe care Dacia este inexistent), unde a crescut cu 34,2% față de anul trecut. Franța a înmatriculat în luna aprilie 161.849 de autoturisme noi, cu 18,8% mai multe decât în aprilie 2022, iar în primele patru luni ale acestui an a înregitrat un volum de 553.396 de autoturisme noi, o creștere de circa 80.000 de unități față de perioada similară din 2022, respectiv + 16,7%.
În total, autoturisme și LCV-uri, piața franceză a urcat la 671.106 unități, cu 13,3% peste cea din urmă cu un an. Dacia are, după patru luni, un avans foarte bun, de 39,8%, cu un volum total înmatriculat de 52.599 autoturisme și o cotă de piață de 9,5%. Marca Renault are, la rândul său, după patru luni, o creștere de 26,1%, cu un volum de autoturisme înmatriculate de 85.236 unități. Cota de piață a grupului Renault pe piața de origine este de 25%, cu 5 puncte procentuale mai mică decât cea a Stellantis.
Sursa: profit.ro