Dacia accelerează puternic! Date de ultimă oră.
Vânzările globale Dacia s-au majorat cu 16,7% în primele nouă luni din 2023, până la 493.511 vehicule, informează economica.net.
Dacia a anunțat astăzi rezultatele comerciale din primele nouă luni ale anului 2023. Conform producătorului, au ajuns la clienți 493.511 de mașini, cu 16,7% mai multe decât în perioada similară din 2022.
Raportul Dacia arată că marca a vândut în perioada ianuarie-septembrie 2023 nu mai puțin de 493.511 de vehicule, în creștere cu 16,7% față de aceeași perioadă a anului trecut. În trimestrul al treilea, vânzările Dacia au fost de 148.124 vehicule, cu 2,4% mai mult față de perioada ianuarie – septembrie 2022.
Toate principalele modele Dacia au înregistrat creșteri, inclusiv deja „bătrânul” Duster care se pregătește de o schimbare de generații peste doar câteva săptămâni.
Vânzările modelului Sandero au urcat la 199.516 vehicule, în creștere cu 18,3% față de aceeași perioadă a anului precedent. Sandero își menține locul 1 în clasamentul celor mai vândute modele către clienții persoane fizice din Europa.
Cu 154.460 unități vândute, Dacia Duster înregistrează o creștere mică, dar consistentă, de 4,1% față de aceeași perioadă a anului 2022 și, conform Dacia, rămâne cel mai vândut SUV către clienții persoane fizice din Europa.
Cu 44.262 de unități vândute, Spring înregistrează cea mai mare creștere a unui model Dacia. Moicul model electric de clasă A a realizat vânzări în creștere cu 40,6% față de perioada similară a anului precedent și se menține în Top 3 al celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.
Cel mai nou model al mărcii, Dacia Jogger a fost comercializat în 70.932 exemplare în primele nouă luni ale anului, în creștere cu 76,1% față de perioada similară a anului 2022. Cei de la Dacia susțin că Jogger se află pe prima poziție în topul celor mai vândute modele de segment C (exceptând vehiculele SUV) către clienții particulari.
Vânzările Dacia pe piața VP (Vehiculelor pentru Persoane) din Europa au crescut în intervalul ianuarie – septembrie cu 19,6%, peste majorarea medie a pieței, care a fost de 16,9%.
Producătorul auto menționează și că, în România, vânzările Dacia din primele nouă luni ale acestui an au urcat la 36.069 de unități (VP+VU), în creștere cu 29,2 %. Cota de piață a mărcii în segmentul VP a crescut cu trei puncte procentuale față de perioada similară a anului 2022. „În ceea ce privește vânzările pe canalul de retail (clienți persoane fizice), cota de piață a mărcii Dacia se ridică la 40,1%, în creștere cu 4,6 puncte procentuale față de primele nouă luni ale anului trecut. Topul celor mai vândute cinci modele pe piața din România este ocupat integral de modele Dacia. Fiecare model al mărcii este pe primul loc ca vânzări în segmentul său de piață”, notează oficialii mărcii românești, parte a grupului Renault.