Pandemia pare să fie departe de o finitudine propriu-zisă, iar analiștii economici și politici avertizează că lumea nu se va reîntoarce la ”normalul” lui 2019 prea curând. O rezoluție potrivită pentru noul an este adaptarea. Ca în orice criză din istorie, și astăzi trebuie să fim flexibili schimbărilor care vin la un loc cu depășirea acestei situații globale.
Domeniul privat ar trebui să înceapă gândirea afacerii prin lentila viitorului, a așteptărilor, conduitelor și tiparelor care vor garanta sucesul într-o lume atât de diferită de ceea ce cunoaștem. Pentru a aduce un set de sfaturi practice și strategice pentru gestionarea business-ului în ziua de azi, am purtat o discuție cu un vizionar. Lukas Mollberg este capul din spatele gigantului Casinoble, site care în ultimele luni a înregistrat o creștere exponențială în raport cu media pieței. Cu siguranță acest fapt este asigurat de un șir de decizii deștepte, pe care dorim și noi să le împrumutăm.
Redacție: Lukas, aspirăm de multă vreme să ne împărtășești viziunea ta. Pare că știi ce așteptări să ai de la viitor și, mai important de atât, succesele afacerii tale arată că știi și ce obiective trebuie să stabilești. Cu ce sfat ai începe pentru un nou-venit în mediul afacerilor, care în același timp e copleșit de situația schimbătoare a lucrurilor?
Lukas: Mai întâi, trebuie să ne familiarizăm cu ce implică acest viitor, care nu mai e chiar atât de îndepărtat. Acest fapt implică interacțiunea nemijlocită cu mediul digital. Aici marketing-ul este important de luat în considerare, mai exact, extinderea acestuia în online. Este important de conștientizat multiplele mijloace prin care o rețea care interconectează toate națiunile lumii îți dă acces la a înțelege nevoile oamenilor într-un mod global și satisfăcător.
Redacție: Rămânând în zona de marketing, care sunt strategiile cele mai de succes?
Lukas: Ideea din spatele tuturor acestor tactici este să îl asiguri pe client că se poate baza pe tine și pe produsul tău. Prin marketing trebuie să câștigi încrederea omului, așadar. M-aș opri pe captarea atenției, mai întâi, și apoi pe strategii de fidelizare a grupului de referință. Atenția o captăm prin crearea unui brand solid, care poate fi ușor distins dintr-o masă de afaceri. Aici e bună creativitatea și curajul. Spre exemplu, e suficient să îți spun ”Just do it” și deja îți reprezinți mental sigla unui brand. (râde) Trebuie să persistăm să captăm atenția. Și retargetarea este importantă. Oamenii devin ușor distrași pe internet și chiar și în magazinele fizice! Aici se poate plusa cu campanii publicitare pe rețelele sociale, emailuri, șamd.
Redacție: Și apoi urmează fidelizarea clienților. Aceasta implică și altceva decât sistemele de bonificare prin reduceri la produse și alte asemenea?
Lukas: Da, clar. Uite, un factor esențial este și feedback-ul venit din partea clientului. Îi dai încedere că vocea sa poate îmbunătăți afacerea și că pentru tine contează satisfacția sa. Totodată, încă o strategie de success sunt programele de recomandare, care diferă puțin de cele de bonificare directă a clientului. Particularitatea recomandării este că încurajând clientul tău să îți recomande produsul altei persoane, astfel amandoi primind un bonus, ție îți aduce un membru în plus la comunitatea ta de cumpărători.
Redacție: Există alte căi prin care putem maximiza vizibilitatea brand-ului personal?
Lukas: În digital poți profita și de motoarele Google care optimizează căutările oamenilor. Ca să faci asta trebuie luați o serie de factori în vedere, printre care și studierea algoritmilor platformei, dar și evaluarea propriei poziții a site-ului personal. Altfel, tehnica SEO este una de un real succes, întrucât te poate plasa pe prima pagină, maximizând numărul de oameni care îți văd produsul.
(P)