Argeşul este judeţul fanion al ţării din punct de vedere al industriei auto, prin prezenţa Uzinei Dacia la Mioveni (cel mai mare exportator al ţării) şi a industriei de profil pe verticală şi orizontală.
Mulţi spun că, fără Dacia, Argeşul ar fi precum Valea Jiului, adică un fel de Vale a Plângerii. Din fericire, Dacia continuă activitatea la Mioveni, dar…
– Recent, un studiu a arătat că fabrica din Tanger, Maroc, a produs pentru prima oară un anumit tip de Dacia peste numărul unităţilor produse în Argeş;
– robotizarea va fi din ce în ce mai mare;
– creşterile salariale cerute de sindicatul de la Dacia an de an nu pot fi tolerate la nesfârşit de Renault, care tocmai datorită preţului scăzut al forţei de muncă bine calificată a venit în România;
– tot mai des în ultima vreme au fost ameninţări voalate privind o mutare a capacităţilor de producţie de la Mioveni;
– autorităţile nu fac niciun progres pentru a îndeplini o cerinţă minimală a Dacia – construirea autostrăzii Piteşti-Sibiu care ar aduce companiei o economie de circa 50 euro pentru fiecare maşină transportată peste hotare;
– Marocul are deja o reţea solidă de autostrăzi, la extinderea căreia se lucrează de zor; în plus, acolo tocmai s-a deschis o linie de tren de mare viteză care leagă exact oraşele unde renault produce maşini Dacia (Tanger şi Casablanca)
– nu sunt atrase noi investiţii în domeniul auto în judeţ, ci acestea se dezvoltă în special în Ardeal sau chiar peste graniţă.
De exemplu, producătorul auto german BMW AG a anunţat că va investi peste un miliard de euro în construirea unei fabrici la Debrecen, în Ungaria, pentru a-şi extinde capacităţile de producţie în Europa, unde vinde 45% din vehiculele sale.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş (ambele, judeţul Alba).
Aşadar, cum facem să ţinem Dacia în Argeş şi să îi oferim toate condiţiile să prospere?