Bekid, unul dintre cele mai importante magazine online cu produse pentru copii a realizat împreună cu agenția SEO Target Web un studiu complex privind evoluția natalității și a interesului online față de produsele pentru copii.
Conform ultimului recensământ, în România existau un număr de 20.121.641 de persoane, însa în ultimii ani s-a constatat faptul că acesta se află într-un oarecare declin, fapt datorat natalității tot mai reduse, precum si imigrației. Conform statisticilor de specialitate, natalitatea în România este de aproximativ 9,9 născuți la mia de locuitori. Daca in anul 2013 natalitatea în județul Argeș era de aproximativ 7,9 % , în anul 2014 acest procent a scazut la 7,8 % .
Deși natalitatea este în scădere, interesul față de achiziția, în special online a produselor pentru copii este în creștere de la an la an, aceasta având legătură mai mult cu creșterea numărului de conexiuni la Internet și a creșterii explozive a comerțului online. Evolutia interesului în județul Argeș a căutărilor pe întreg segmentul de cărucioare pentru copii, scaune auto, jucării, precum și pătuțuri sau biciclete a fost într-o oarecare creștere în primul trimestru a acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut. Numărul acestor căutări a crescut în perioada ianuarie – aprilie 2016 cu aproximativ 10% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.
La nivelul județului Argeș se înregistrează lunar un număr de 11000 de căutări pe acest segment, cel mai mare număr fiind înregistrat în Pitești cu un procent de 46,1%, urmat de Câmpulung cu un procent de 16,8% și respectiv Mioveni cu 9,1%. Totodată, prin intermediul studiului s-a scos la iveală faptul că numărul căutărilor pe cuvântul biciclete copii a crescut cu 23,5%, iar căutările pe cuvântul cărucioare 3 în 1 au crescut cu 28,6%. În ceea ce privește tricicletele, căutările pe acest cuvânt au crescut cu 50%.
Din numărul total de căutări, cele mai multe sunt realizate prin intermediul dispozitivelor mobile cu un procent de 54,2% din numărul total, urmat de desktop-uri cu un procent de 33,5% și respectiv tablete cu 12,2%. Spre deosebire de anul precedent, numărul căutărilor mobile a crescut cu 54% spre deosebire de anul 2015.
„Unul dintre factorii care au determinat o creștere atât de semnificativă a căutărilor pe acest segment se datorează faptului că tot mai mulți părinți realizează beneficiile pe care le are astăzi comerțul online. Prețurile avantajoase, precum și promoțiile constante sunt doar câteva dintre aspectele care îi atrag pe aceștia înspre ofertele magazinelor online în detrimentul celor clasice” a declarat Adriana Ghișoiu, Manager al companiei SC.AdaOnline.SRL, companie care deține site-ul cu produse pentru copii Bekid.ro.
Statisticile arată faptul că numărul acestor căutări va crește și în lunile următoare pe întreg segmentul de biciclete, triciclete, cărucioare pentru copii, pătuțuri și jucării, dat fiind faptul că majoritatea magazinelor online vor avea promoții de Black Friday și de Sărbătorile de iarnă.