Sa fim sinceri. Fara un flux consistent de trafic provenit din motoarele de cautare, magazinul tau online va pierde masiv in urmatoarele 12-18 luni. Care este insa motivul acestei „previziuni”? Succesul comercial al unui magazin online nu are nimic de-a face cu brandingul, cu calitatea produselor sau a serviciilor sau chiar a site-ului in sine.
In schimb, magazinul tau online este dependent de un singur factor: potentialul de a aduce clienti care chiar cumpara respectivele produse. Fa acest lucru in mod regulat si te vei bucura de succes. Nu o face si te vei lupta sa supravietuiesti pe o piata deja supraaglomerata, culegand firimituri de la competitie.
Cu toate acestea, nu poti invata ecommerce SEO peste noapte. De aceea, iti propunem un mic exercitiu: Cateva sfaturi importante de la o agentie SEO cu experienta de peste 12 ani in acest domeniu complex.
Te atentionam totusi! Nu iti va fi usor, insa aceste metode functioneaza si iti vor face site-ul sa iasa in evidenta. Chiar daca trucurile vin de la o agentie SEO, ele au in vedere si componenta de marketing, vitala pentru asigurarea unei retentii mai bune a utilizatorilor pe site. In continuare, iata doar cateva sfaturi despre cum trebuie sa arate un magazin online in 2020!
Foloseste fotografii Hi-Res, precum si Video-uri
Zilele in care postai o singura poza de produs, alaturi de cateva caracteristici si un pret sunt demult trecute. In 2020, clientii tai vor sa vada un produs din mai multe unghiuri, sa poata face zoom in si sa „simta” cat mai bine produsul.
Caracteristicile tehnice pentru site-uri sunt si ele cruciale! Imaginile care nu se incarca sau video-urile care se intrerup duc la o scadere a interesului cu peste 39%, conform unui studiu condus de Adobe.
Implementeaza un sistem de review-uri generate de utilizatori
Potentialii clienti citesc review-uri in proportie de 95%. De asemenea, in jur de 57% dintre utilizatori vor alege un business numai daca are minimum 4 stele.
Cu toate acestea, un review negativ nu te va afecta foarte mult. De fapt, este fix invers! Review-uri prea mari (o practica prea des intalnita in Romania) ale unui produs sunt vazute ca fiind false, iar multi dintre utilizatori vor renunta cu totul la site-ul tau daca intalnesc asemenea recenzii „pe comanda”.
Oferte speciale
Cele mai multe magazine online folosesc un sistem de ofertare in procesul standard de marketing. Cu toate acestea, o practica avansata, pe care putine agentii SEO o cunosc, este de a pastra oferta speciala pana cand produsul este adaugat in cos. Astfel, placut surprinsi, acestia se vor intoarce pe site si vor cheltui mai mult, cumparand si alte produse!
De asemenea, o alta tactica este de a crea o pagina unica, ce promoveaza toate produsele la oferta in acea perioada. Vei obtine astfel nu doar o cifra mai mare de vanzari, ci vei ajuta magazinul si din perspectiva SEO.
Wish lists
Clientii adora wish list-urile! In special daca ai un magazin care vinde produse din zona fashion, carti sau cadouri, acest lucru este esential. In anul 2020, magazinele online care nu folosesc aceasta tactica lasa practic profitul sa le scape printre degete!
Ia in calcul si experienta mobile
Aceasta tehnica nu face parte din cele „optionale”. Un magazin online fara optimizare mobile va avea foarte mult de pierdut, avand in vedere ca vanzarile pe mobile sunt intr-o continua crestere! Iata si patru sfaturi de la o agentie SEO, pe care trebuie sa le ai in vedere daca iti doresti un magazin online care beneficiaza de mobile first:
- Design responsive pe mobile
- Viteza de incarcare a paginii pe dispozitive mobile
- Navigare facila in site, precum si un UX bine pus la punct.
- Check-out simplificat si optimizat pentru mobile
Comunicare naturala cu clientii
Brandurile si magazinele online care pastreaza legatura cu clientii la un nivel emotional creeaza incredere in brand, precum si un sentiment de siguranta. Conexiunile sociale sunt un must-have pentru 2020, iar legarea unui profil de social media (precum si al continutului generat de utilizatori) la magazinul tau online iti va aduce multiple beneficii.
Produse asemanatoare
Implementarea unui modul inteligent de tipul „ti-ar placea si asta” in pagina de afisare a fiecarui produs poate da nastere unei curiozitati naturale. De asemenea, cu cat sta un vizitator mai mult pe site, cu atat Google va intelege ca magazinul tau este relevant, atribuindu-i un scor mai bun din punct de vedere SEO.
Informatii detaliate despre transport
Din pacate, costurile de transport „surpriza” sunt motivul numarul 1 de abandonare a cosului de cumparaturi. Astfel, devine critic pentru orice magazin online sa includa si aceste detalii in paginile de produs. Nu uita sa specifici si timpul de livrare!
Sfat de la o agentie SEO: Incearca pe cat posibil sa incluzi costurile de transport in pretul produsului! Statisticile arata ca vizitatorii cheltuie cu 30% mai mult per comanda daca au transportul gratuit.
Concluzie
Creeaza o experienta „magica” pentru utilizatori, indiferent de domeniul de activitate al magazinului tau online! Inoveaza continuu si investeste in module inteligente si relevante pentru shop-ul tau! Daca ai nevoie de mai multe sfaturi, apeleaza la iAgency, agentie SEO cu experienta atat in marketing online, cat si in optimizare si User eXperience.