Am scris în repetate rânduri despre birocraţia de la ghişeele Finanţelor Publice (şi nu numai). Despre faptul că pentru nişte operaţiuni aparent banale (spre exemplu, plata cheltuielilor judiciare) trebuie să te plimbi pe la trei ghişee, unde poţi zăbovi mai bine de o oră. Ei bine, multă lume încă nu ştie că ANAF şi MFP lucrează permanent la rezolvarea acestei probleme, introducând tot soiul de facilităţi pentru contribuabili. Prima ar fi înfiinţarea „Spaţiului Privat Virtual”, de unde puteţi să vă informaţi asupra obligaţiilor fiscale pe care le aveţi neplătite, puteţi descărca decizii de impunere sau puteţi verifica cum declară angajatorul dumneavoastră contribuţiile de asigurări sociale. Iar asta nu e tot. În curând vom fi scutiţi şi de drumurile la ghişee (ceea ce ne durea de fapt cel mai tare). Luna aceasta a fost anunţată înfiinţarea sistemului „PatrimVen”, un proiect prioritar care vizează îmbunătăţirea serviciilor oferite cetăţenilor.
În format electronic
„Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va transmite în format electronic certificatele de atestare fiscală şi adeverinţele de venit direct instituţiilor care le solicită, scutind contribuabilii, persoane fizice şi juridice, de necesitatea deplasării la sediile ANAF şi eliminând formalităţile birocratice aferente, potrivit noului proiect de ordin al ministrului Finanţelor Publice. Este o măsură care uşurează mult viaţa contribuabililor, în condiţiile în care ANAF eliberează în medie anual peste 5,5 milioane de adeverinţe de venit pentru persoanele fizice şi aproape 600 de mii certificate de atestare fiscală pentru persoane fizice şi juridice” – se precizează pe site-ul instituţiei. Afilierea la acest serviciu se face prin crearea unui cont de utilizator la adresa www.anaf.ro/InregPersFizicePublic.
George OLTEANU