Mediatorul e omul care face legătura dintre şcoală şi comunitatea de romi. În zona în care trăieşte este, de regulă, cel mai… şcolit şi are influenţă sau măcar putere de convingere. Rolul lui de bază este să-i aducă pe puradei la şcoală şi, implicit, să-i convingă pe părinţi de importanţa şi beneficiile educaţiei. În plus, are şi rolul să pregătească şcoala pentru a accepta copiii, discutând cu profesorii şi autorităţile.
Mediatorii şcolari din Argeş, doar nouă la număr, s-au întrunit, ieri, la CJRAE Argeş (Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională), într-o şedinţă de lucru la care au participat directoarea instituţiei, Rodica Emilia Ciucă, inspectorul şcolar Petre Livezeanu (de la departamentul Minorităţi), precum şi invitaţi de la Prefecură (Liţă Marius, consilier – Biroul pentru Romi) şi Partida Romilor Argeş (Petre Mustaţă, preşedintele organizaţiei, respectiv Neagoe Marius, reprezentant zonal – Câmpulung).
În acest cadru au fost prezentate: raportul activităţii semestriale, date cu privire la elevii cu risc de abandon şcolar, situaţia copiilor cu cerinţe educaţionale speciale ş.a.
Cei nouă mediatori şcolari din Argeş îşi desfăşoară activitatea la Şcoala Nr. 1 Miceşti (Nicuşor Munteanu), Şcoala Nr. 1 Valea Mare Pravăţ (Dragoş Rafira), Şcoala Nr. 1 Cetăţeni (Florian Tinca), Şcoala „I.C. Lăzărescu” Ţiţeşti (Marius Militaru), Şcoala Nr. 1 Bughea de Sus (Iuliana Enache), Şcoala „Ion Iorgulescu” Mihăeşti (Vasilica Silvia Nicolae), Şcoala „Mihai Tican Rumano” Berevoeşti (Gheorghe Mielu), Şcoala Pimară Valea Corbului – Călineşti (Mihaela Ramona Vinocea) şi CJRAE Argeş, respectiv Şcoala Budeasa (Mihaela Elisabeta Zărneanu).
Fiindcă există zone defavorizate din judeţ neacoperite, Inspectoratul Şcolar Argeş şi CJRAE Argeş au făcut front comun şi au solicitat angajarea altor mediatori şcolari în localităţi cu comunităţi rome, precum Berevoeşti, Budeasa, Călineşti, Cetăţeni, Dragoslavele, Izvoru, Merişani, Miceşti, Mihăeşti, Mălureni, Stoeneşti, Sălătrucu, Ţiţeşti, Valea Mare Pravăţ ş.a.
Mirela NEAGOE