La plata abonamentelor de telefon mobil, internet şi televiziune prin cablu se formează cozi care ne aduc aminte de ultimii ani din perioada comunistă. Asta pentru că la unele companii funcţionează deseori un singur ghişeu pentru plată, în vreme ce restul sunt dedicate… consultanţei. În acest sens, un piteştean ne sună la redacţie ca să ne informeze cum că, în centru, la sediul Digi, lumea stă în şir indian până în afara magazinului şi, culmea, nu se dă nimic „moca” (ba dimpotrivă). Nu am putut proba cele spuse de cetăţean, în sensul că nu am găsit oameni aşteptând afară. Cert este însă că sunt cozi destul de generoase, în special la Digi, Orange şi Vodafone.
Oamenii sunt evident nemulţumiţi şi spun că firmele ar trebui să deschidă mai multe puncte pentru plată şi mai puţine pentru… palavre. Sigur, strategia companiilor e cu totul alta. Important e să convingi omul să-şi facă un abonament, poate chiar două, să mai cumpere un telefon sau o tabletă şi apoi se descurcă el cu facturile. Doar există atâtea modalităţi: prin Internet Banking, debitare directă, prin contul de utilizator… Mai greu e pentru vârstnici să se adapteze în era modernă. Pe ăştia doar îi păcălim…
George OLTEANU