# Am vorbit cu primarul Piteştiului despre cea mai acută problemă: traficul şi locurile de parcare
Problema parcărilor va fi o provocare importantă pentru administraţia locală piteşteană şi în acest an. Soluţii pentru decongestionarea traficului ar fi, să spunem, dar oare pentru ce măsuri vor opta autorităţile locale? Pe de altă parte, cum facem să evităm disputele de la blocuri, acolo unde locatarii mai că se încaieră pentru un loc de parcare?
L-am întrebat direct, aşadar, pe primarul Cornel Ionică: ce are de gând să facă în 2019 din punct de vedere al locurilor de parcare?
Din capul locului o spun: căutăm toate soluţiile şi variantele posibile. Acolo unde terenul ne va permite şi unde avem proprietate vom face locuri de parcare la sol, dar nu e de ajuns. Încercăm şi soluţii mai îndrăzneţe, cu parcări multietajate, dar nu ştiu dacă putem ţine pasul cu ritmul de dezvoltare al parcului auto din Piteşti”, ne-a spus primarul Cornel Ionică. Unele oraşe, în Europa Occidentală către care tindem, au introdus taxe de acces pentru maşini în zonele centrale, tot pentru a decongestiona traficul. Ar fi o soluţie, dar pentru a fi pusă în aplicare e nevoie de o dezbatere publică aplicată, cu o largă reprezentare. Încă nu am luat în calcul aşa ceva.
Mai multă disciplină
Până una-alta, o mare problemă este aceea că multe locuri de parcare de la blocuri în special sunt ocupate de maşini ale unor samsari de autovehicule, dar şi de vehicule abandanate sau care nu au mai fost mişcate din loc cu anii. Deşi ANAF a pornit un fel de „cruciadă” împotriva samsarilor de maşini, lupta este grea, iar de suferit au de suferit locatarii care nu au unde să îşi lase maşinile. „La mine la bloc este un samsar care are parcate în jur vreo şase maşini. La fel se întâmplă şi în alte zone, iar cu aceste persoane trebuie luate măsuri!”, ne-a spus un locatar din Găvana. Şi în zonele de case sunt probleme: pe Ţepeş Vodă, de exemplu, un individ are o „pasiune” ciudată pentru maşini avariate, aşa că în acest moment sunt lăsate pe trotuar (pe partea dreptă, pe sensul de urcare dinspre biserica „Sfânta Vineri”) trei Opel-uri buşite bine. Mai multă disciplină, aşadar, nu ar strica, în sensul aplicării unor sancţiuni pentru aceste persoane. În plus, serviciul de ridicare a maşinilor abandonate, înfiinţat anul trecut, ar trebui să îşi facă mai bine simţită prezenţa.
Supraterane?
Administraţia din Piteşti are promisiuni de la Guvern pentru alocarea de fonduri în vederea construirii a două pasaje rutiere pentru fluidizarea traficului: Craiovei – Târgul din Vale şi Bascovului – Nicolae Bălcescu. Dar parcări? „Am vrut să facem parcări supraterane cu bani proprii, dar locatarii s-au opus în mai multe zone din oraş. Voi insista ca în bugetul pentru 2019 să includem o astfel de parcare supraterană în zona blocurilor Fortuna”, a spus viceprimarul Sorin Apostoliceanu. Dar se naşte o altă întrebare: o astfel de parcare va fi ea utilizată aşa cum trebuie? Nu de alta, dar avem două exemple la îndemână care ne arată că degeaba sunt parcări supraterane (în Piaţa Ceair şi lângă biserica „Mavrodolu”), pentru că şoferii nu le folosesc, preferând să aglomereze traficul la sol.
Transport public
O altă soluţie este dezvoltarea unui sistem public de transport eficient care să încurajeze piteştenii să folosească transportul în comun în detrimentul maşinilor personale, astfel ca măcar anumite zone să fie eliberate din punct de vedere al presiunii privind parcările. Primăria are în plan cumpărarea a 40 de autobuze electrice şi a încă 20 de autobuze pe gaz, cu bani europeni, aşa cum are în vedere şi modernizarea tuturor staţiilor de aşteptare călători. Vor fi fi acestea suficient de atrăgătoare încât să îi determine pe oameni să lase maşinile personale acasă? În plus, vor fi dezvoltate şi piste de biciclete şi va fi dezvoltat un sistem de închieriere a bicicletelor. Ce te faci însă când plouă sau ninge, deoarece multă lume foloseşte maşinile personale pe post de… „umbrelă” când condiţiile meteo sunt vitrege? Rămâne de văzut ce soluţii va înainta administraţia locală în bugetul pentru 2019. Investiţiile sunt necesare pentru a creşte „zestrea” de parcări şi a oferi soluţii alternative la deplasarea cu maşinile personale. Dar oare vor fi ele posibile?
6 Comentarii
Anonim
In privinta transportului public: sunt in vigoare aceleasi trasee ca pe vremuri cand functionau colosii industriali Arpechim, Rolast, Alprom… Desi dinamica economica s-a schimbat radical, aparand noi poluri industriale in zonele limitrofe (Depozitelor, Bascov etc), societatea Publitrans nu si-a adaptat traseele pentru nevoile actuale. Astfel, cei ce au nevoie de transport in zonele respective, nu au alta alternativa decat autoturismul…
Anonim
Pentru soferi sau pentru masini bre ?!Taxa
Anonim
Parcarile supraterane nu sunt utilizate ptr ca nu au un sistem care sa indice cate locuri sunt libere. De ce sa urc daca nu stiu daca-s locuri ?!!!
Anonim
Masini de firma,masini ale samsarilor interzise si se rezolva
Anonim
Nu doresc sa fie finantata echipa de fotbal , fc arges , din banii locuitorilor Pitestiului !SA SE AUTOFINANTEZE SAU SA SI GASEASCA SPONSOR ! Cu banii pitestenilor sa se faca ceva pentru comunitate !
Anonim
Pentru samsari. Poate ar trebui impozitat drastic cel care vinde mai mult de 2-3 mașini pe an!