În urma problemelor iscate săptămâna trecută la Şcoala „I.L.Caragiale” din Piteşti, ieri unitatea de învăţământ a fost „călcată” de reprezentanţi ai Ministererelor Educaţiei şi Muncii. Acestea au dispus efectuarea controlului pentru a fi verificată situaţia de la „I.L. Caragiale”, după care în urma concluziilor vor fi dispuse eventualele măsuri. „Delegaţia” de la Bucureşti a ajuns şi la Inspectoratul Şcolar Argeş unde s-a întâlnit cu inspectorul general al învăţământului argeşean.
Vă reamintim că, săptămâna trecută, timp de trei zile consecutive, elevii clasei a VII-a B de la Şcoala Nr. 16 „I.L. Caragiale” au refuzat să intre la ore pe motiv că un coleg al lor, care este suspectat că suferă de tulburare de hiperactivitate cu deficit de atenţie (ADHD), îi agresează fizic şi verbal şi îi ameninţă cu moartea. Elevii şi părinţii lor au protestat în holul de la intrarea în instituţia de învăţământ. În prezent, elevul cu pricina este scutit medical, urmând să meargă la o nouă evaluare medicală la Bucureşti. Ieri, deşi se vehiculase informaţia că va veni la şcoală, elevul respectiv nu a fost prezent la ore, cursurile desfăşurându-se în programul normal.
Un alt aspect mai puţin plăcut al acestui protest îl constituie faptul că unii dintre părinţii elevilor „protestatari” s-au ales cu plângeri penale din partea Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi.
Controlul ministerial va stabili cu siguranţă dacă problema de la Şcoala „I.L. Caragiale” a fost gestionată corespunzător de factorii de decizie locali sau dacă au fost încălcate anumite prevederi legale sau drepturile vreuneia dintre părţi, în aceste condiţii urmând a fi aplicate sancţiunile corespunzătoare.
Flavius PETRESCU
Un Comentariu
Elena Delia Dumitrica
Am tot urmarit articolele „Argesului” pe aceasta tema… Cred ca e datoria mea,de cetatean si de profesor, sa-mi exprim opinia, cu riscul de a deranja anumite persoane. Sunt convinsa ca acel copil (cu probleme) are dreptul la educatie, la muuuuuulta atentie ,la muuuuuulta dragoste de la cei din jur,la muuuulta protectie. Nimic de spus. Cred ca aceste lucruri i se pot oferi intr-o institutie cu totul si cu totul speciala ,pe masura necesitatilor lui si ale altora ca el,nu la o scoala obisnuita, de masā. Masura desfiintarii scolilor speciale a fost una din cele mai mari greseli ale Ministerului nostru; poate intentiile au fost bune, de a-i integra pe acesti copii printre altii; dar rezultatele reale au fost catastrofale: pe de o parte, nu numai ca nu s-au integrat, dar au devenit complexati, vazand ca ei nu pot face ceea ce pot ceilalti, prin contrastul imediat; pe de alta parte, celor considerati normali li s-a incalcat dreptul la o educatie normala, la o atentie potrivita din partea dascalului, la un anumit timp alocat. De ce? Pentru ca , din cauza acestor tulburari de comportament (uneori extrem de periculoase !!!), profesorul pierde 30 de minute pentru restabilirea ordinii, pentru stabilirea vinovatului, pentru …morala pe care trebuie sa le-o faca. Deci, oameni buni, ia spuneti-mi , cine are mai multe drepturi incalcate? Apoi, sa ne ierte Cel de Sus, daca avem un copil cu probleme, trebuie sa acceptam aceste probleme , trebuie sa-i acordam alte sanse decat celor fara probleme ; nu trebuie sa devenim frustrati si sa facem tot posibilul ca si aceia normali sa capete probleme. Nu e vina nimanui ca s-a nāscut normal, dupa cum nu e vina nimanui ca s-a nāscut cu probleme (sau ca le-a dobandit cu timpul). Peste tot in lumea asta interesul public primeaza interesului privat , individual. Cu parere de rau, dar pentru un copil nu putem sa-i pedepsim pe ceilalti din clasa. Cred ca solutia pt astfel de cazuri ar fi ca Ministerul sa reînfiinteze acele scoli speciale si, in urma unui eventual progres, dovedit prin teste corect alese si aplicate, sa-i transfere in scoli de masa. Altfel, nu!