Condiţiile de participare la licitaţiile pentru primele două secţiuni ale celei mai aşteptate autostrăzi din România, Piteşti-Sibiu, limitează drastic accesul unor constructori. Astfel, vor putea participa doar ofertanţi cu cifre de afaceri de peste 590 milioane lei, respectiv 900 milioane lei. Conform acestui criteriu, nici cele mai mari firme de construcţii din România, fie autohtone, fie că sunt filiale ale unor grupuri străine, nu se pot califica singure pentru a construi autostrada. Reprezentanţii CNAIR susţin că prin aceste condiţii restrictive nu vor fi repetate experienţele „triste”, inclusiv cele cu constructori străini, care au abandonat proiectele din motive financiare. Valoarea estimată a contractelor pentru proiectarea şi execuţia secţiunilor de la capetele autostrăzii este de 765 milioane lei în cazul tronsonului Sibiu-Boiţa (lotul 1) şi 1,83 miliarde lei pentru Piteşti-Curtea de Argeş (lotul 5). Modalitatea de selectare a ofertelor câştigătoare pentru fiecare dintre cele două tronsoane este ceva mai complexă. Criteriul preţului va conta doar în proporţie de 50%. Restul de 50% din punctajul total se va referi la calitatea lucrărilor, la garanţia suplimentară oferită de constructor în plus faţă de cea standard şi chiar la experienţa proiectanţilor şi a inginerilor.
Constructorii români, scoşi de pe traseul autostrăzii
Advertisement
Advertisement