Ieri, la Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Argeş a avut loc o întâlnire cu reprezentanţi ai firmelor de construcţii din judeţ. Scopul a fost încurajarea antreprenorilor de edilitare spre a-şi face cunoscute problemele cu care se confruntă. Mai mult decât atât, a fost făcută o propunere de organizare a unui târg de utilaje de construcţii, după modelul de succes „Agro Piteşti”.
„Am avut discuţii cu oameni de afaceri şi pot să vă spun că există interes pentru un asemenea eveniment. În ceea ce ne priveşte, dacă ajungem la un acord, în cel mult şase luni ne putem ocupa de tot ce e nevoie” – a declarat George Caval, preşedintele CCIA Argeş.
Greu cu fondurile
Dincolo de aspectele ce ţin de expunere, principala problemă ridicată ieri la discuţii a fost dificultatea de obţinere şi rulare a fondurilor din pricina lacunelor legislative. Directorul Coniz Romarg, Gheorghe Griguţa, a subliniat faptul că e nevoie de o îmbunătăţire a cadrului legislativ, dar şi de mai mulţi specialişti în rândul autorităţilor. Omul de afaceri consideră că firmele străine sunt favorizate, în vreme ce societăţile cu capital românesc sunt privite cu reticenţă, inclusiv de bănci. Astfel, investitorii autohtoni au mari dificultăţi în obţinerea creditelor fără de care nu pot duce la bun sfârşit sau în timp util proiectele. Totodată, constructorii au fost încurajaţi ca, în caz de litigii, să apeleze la arbitrajul comercial în locul instanţei de judecată. În acest fel, cauzele pot fi soluţionate mult mai repede (în cel mult cinci luni, faţă de trei, până la cinci ani cât durează de obicei în instanţă), cheltuielile sunt mai mici, iar părţile se bucură de confidenţialitatea dosarului. Curtea de Arbitraj de pe lângă CCIA Argeş este compusă din peste 50 arbitri, numiţi de Colegiul de Conducere dintre persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Regulile de procedură arbitrală.
George OLTEANU