Constantin Stroe a fost simbolul de forţă al industriei auto din România şi artizanul renaşterii ei post-decembriste. A plecat dintre noi lăsându-ne puterea exemplului său personal de om simplu şi bătăios, direct şi animat de cele mai bune intenţii. Pentru Constantin Stroe, Dacia a fost numele de destin de care a fost legat indestructibil timp de aproape o jumătate de veac şi în care s-a investit cu toată fiinţa lui. A făcut din Dacia un motor al capitalismului, o locomotivă pentru întreaga industrie auto din România şi o emblemă a Argeşului în lume. Am pierdut privilegiul de a-i sta alături în lupta pentru competitivitate şi dreptate, dar păstrăm vie amintirea celui pe care îl considerăm ”cavalerul de onoare” al industriei auto din România, din considerentele prezentate în cele ce urmează.
Unul dintre cei mai mari manageri din România
Începând cu anul 1968, Constantin Stroe a fost pe rând inginer, şef de secţie, director tehnic şi director general al Automobile Dacia în perioada 1990-2002; a fost artizanul privatizării Dacia, companie care domină astăzi autoritar Topul Companiilor din România. Nu puţini sunt cei care îl consideră unul dintre cei mai mari manageri pe care i-a avut România vreodată şi cei care cred că fără Constantin Stroe Dacia ar fi putut avea soarta ARO, a Oltcit, a Camioane Brasov, a Tractorul Braşov, a Autobuzul Bucureşti sau a altor simboluri ale industriei româneşti pierdute fără urmă. Actuala conducere a companiei îi recunoaşte oficial meritul de a fi contribuit la salvarea mărcii şi la asigurarea unei tranziţii de succes între vechea şi noua Dacie.
Portavocea industriei auto
Constantin Stroe a fost cea mai credibilă şi autorizată voce a industriei auto din România, în calitate de preşedinte al companiei Dacia Renault şi apoi director general al ACAROM, de membru în Consiliul Director al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA) şi de membru în comitetul Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Destinul său s-a identificat cu industria auto din ţara noastră, pe care o cunoştea în cele mai mici detalii şi pentru apărarea căreia era dispus să meargă până în pânzele albe.
Un profesionist complet şi simbol al Argeşului
Constantin Stroe a adăugat experienţiei din industrie activităţi de predare în mediul universitar şi de cercetare ştiinţifică. A fost doctor în ştiinţe inginereşti, autor al unor lucrări de specialitate şi creator de brevete şi inovaţii. Meritele i-au fost recunoscute la nivel internaţional prin premii şi decoraţii, printre care se numără distincţia de „Cavaler al Ordinului Naţional al Legiunii de Onoare” a statului francez şi decoraţia „Ordinul Naţional Serviciul Credincios în grad de Cavaler” acordată de statul român.
„Cel mai iubit„ dintre argeşeni
„De mine nu scăpaţi până nu merg pe autostrada de la Piteşti la Sibiu… Nu cer autostradă pentru mine, mă interesează pentru tineri, pentru ţară…„ Acestea erau cuvintele pe care Constantin Stroe le repeta cu obstinenţă în ultima perioadă a vieţii, în care s-a implicat activ în dezbaterile pentru strategia de dezvoltare a României sau proiectul regionalizării. Avea trei mai dorinţe pentru Argeş pe care nu le-a văzut împlinite: să asiste la începerea lucrărilor pentru Autostrada Piteşti – Sibiu, să vadă Piteştiul poziţionat ca o capitală puternică de regiune şi să se bucure că echipa lui de suflet, FC Argeş – pe care a condus-o personal spre marea performanţă în anii ’90 – renaşte din propria-i cenuşă… Pentru toate acestea şi pentru altele nespuse aici, Constantin Stroe îşi merită pe deplin fila de legendă în istoria modernă a Argeşului.
***
Grupul Industrial Componente transmite sincere condoleanţe familiei îndurerate şi îmbracă haina de doliu pentru cel care a oferit companiilor noastre sprijin necondiţionat spre afirmarea în lanţul global al furnizorilor din industria auto. Îi purtăm veşnică recunoştinţă pentru că a aşezat Argeşul pe harta producătorilor mondiali de automobile şi componente auto şi pentru că a oferit o lecţie veritabilă de implicare civică, de dialog şi de cooperare. Sperăm ca visele nerealizate ale lui Constantin Stroe să se împlinească întru amintirea lui şi ele vor însoţi de acum înainte pe cei rămaşi să apere interesele industriei auto şi ale judeţului Argeş.
Rămas bun, prieten drag!
Gh. BADEA, preşedintele Grupului Industrial Componente Piteşti
Un Comentariu
Florin Mihalcea
Este o propunere Consiliul judetean poate Hotărâri o stradă din Mioveni sa-I poarte numele,
Iar salariați care au lucrat la uzina sa nu uite,ce a făcut pentru ei ca salariați, și în ultimul rand imaginea orașului,