Departe de a fi un client fidel al magazinului „Billa” din centrul Piteştiului, îi trec din când în când pragul pentru mici cumpărături. Şi aproape de fiecare dată sunt martor al unor discuţii aprinse între angajaţi şi clienţi. Ba preţurile afişate la raft sau promoţiile nu sunt conforme pe bon, ba casieriţele dau cu mopul sau sunt plecate să-şi rezolve problemele personale prin împrejurimi.
Scuze penibile
La sfârşitul săptămânii, spre exemplu, o coadă ca pe vremea răposatului se întindea de la singura casă de marcat deschisă până dincolo de raionul de băuturi alcoolice. Dacă la început oamenii doar i-au ironizat pe angajaţi, încet-încet gluma s-a îngroşat şi lumea a început să ceară explicaţii clare pentru ce se întâmplă în magazin. Scuzele prezentate (cum că nu are cine să vină la „butoane” sau că s-a defectat aparatul) nu au ţinut. Unii clienţi au renunţat la cumpărături, alţii cu nervii tari au decis să aştepte şi să primească măcar acel cupon de 5 lei pe care „Billa” îl promite, chipurile, dacă stai mai mult de cinci minute la coadă. Aflându-mă pe la mijlocul şirului indian, m-am hotărât să stau şi să văd ce se întâmplă. După mai bine de un sfert de oră, mi-a venit în sfârşit rândul să dau la scanat apa minerală şi guma de mestecat. Când casieriţa mi-a spus cât am de plată, i-am solicitat şi cuponul de 5 lei de care am pomenit mai devreme. Cu o schimonoseală care s-a vrut a fi un soi de mirare, angajata mi-a spus că nu îmi poate da acel cupon pentru că, atenţie, e valabil doar când sunt toate casele de marcat deschise.
„Păi, dragă angajată Billa, cred că niciodată nu am văzut toate casele de marcat deschise. În plus, ce vină au clienţii că nu sunteţi în stare să vă organizaţi corespunzător? Au trecut şi cele cinci minute, a trecut şi sfertul academic. Prin urmare, vă rog să-mi daţi cuponul! Nu e vorba de bani aici, e vorba de principiu!”
Unui şef model… „i se rupe”
Casiera s-a ridicat de pe scaun şi a plecat să-l anunţe pe şeful de magazin spunând că nu ea face politica de acolo. În scurt timp, a apărut şi şeful cu o falcă în cer şi cu una în pământ, de parcă i-aş fi cerut despăgubiri de milioane, nu un amărât de cupon. I-am comunicat şi lui acelaşi lucru, doar ca să primesc un răspuns… bun de pus în ramă.
* „Nu mai e valabil, pentru că… ne-a cumpărat Carrefour!”
** „Deci problema nu e legată de casele de marcat, am înţeles. Dar vedeţi dumneavoastră, stau chiar în dreptul panoului unde scrie negru pe galben că oferiţi cuponul dacă aştept mai mult de cinci minute la coadă. Nu scrie nicăieri că v-a cumpărat Carrefour şi că nu mai e valabilă «regula». Măcar nu mai minţiţi, daţi jos mesajul de pe perete. Nu vă deranjează nici măcar faptul că asemenea practici vor fi împărtăşite opiniei publice?”
* „Mi se rupe!”
George OLTEANU
3 Comentarii
Elena Delia Dumitricā
Poate ca , intr-o buna zi, o sa dea de unul tatuar si mai nepasator ca el si o sa-i rupā…doi dinti .
Elena Delia Dumitricā
Erata: tatuat
Trilla
Infantil articolul. Un reporteras justitiar a stat prea mult la coada si se refuleaza in ziar.