După Raliul Argeşului, „caravana” participanţilor la Campionatul Naţional de Raliuri a poposit la Arad. O întrecere total diferită de precedenta. Probele, rapide şi tehnice, nu s-au mai desfăşurat pe asfalt, ci pe drumuri de pământ numite impropriu „macadam”.
Condiţii de-a dreptul danteşti
O suprafaţă neiertătoare, pe care se poate greşi foarte uşor, care poate pune probleme indiferent de condiţiile meteo, după cum au caracterizat-o unii piloţi de top. Şi dacă pe uscat pune probleme, vă imaginaţi cum e când plouă. Ei bine, în prima parte a întrecerii a plouat! Mult, şi uneori torenţial, producând adevărate şleauri. Din această perspectivă, Porcişteanu, unul dintre protagoniştii întrecerii, apreciază competiţia drept „Raliu, cel mai greu de până acum! Cele mai dificile condiţii şi cea mai schimbătoare aderenţă. Nu am mai întâlnit până acum la alt raliu”.
Speranţa ca el să dispute victoria cu Simone Tempestini s-a dovedit iluzorie imediat după încheierea primei probe speciale. Pe care clujeanul a dominat-o autoritar, nelăsând nicio şansă nimănui. Nici atunci, nici mai târziu. Şi-a adjudecat victoria pe toate probele, impunându-se fără emoţii, deşi toată lumea bună a rulat cu viteze medii ameţitoare, între 105 şi 120 km/oră!! Subliniez, viteze medii! Dar pe tronsoane închise circulaţiei publice. Primele două raliuri ale sezonului au dovedit că, practic, Simone nu are încă un concurent care să-i ameninţe serios drumul spre un nou titlu absolut.
Cum s-au comportat piteştenii?
În prima zi, cuplul Porcişteanu-Dobre s-a menţinut pe locul secund, pe care avea să-l piardă pe prima specială a zilei următoare. Explicaţia ne-a furnizat-o chiar Vali: „Nu am avut încredere în aderenţă… Era foarte alunecos şi periculos, încât am mers prea precaut! Încă mai am de învăţat ce zice şi ce face maşina…”. De apreciat francheţea.
Spre final, după ce a mai căpătat încredere, a crescut ritmul în mod considerabil încercând să recupereze întârzierea de circa 31 de secunde faţă de cuplul braşovenilor Dan Gârtofan-Mârza. O eternitate! O misiune ce părea imposibilă fiindcă nu mai aveau la dispoziţie decât circa 50 de km. Porcişteanu şi Dobre au crezut în şansa lor, au dat totul, dar, din păcate, în ciuda acestor eforturi eroice, au eşuat în ocuparea locului secund pentru doar… 0,6 secunde!!
Tot o comportare demnă de evidenţiat au avut Dolofan şi Sandu, aflaţi pentru prima dată pe o astfel de suprafaţă cu noua lor maşină, un Peugeot 208, de clasă R2. Ei s-au menţinut până spre final pe un meritoriu loc şase în ierarhia generală. Poziţie pe care au pierdut-o în ultima probă. Cum a fost posibil? Mihai Sandu: „Pe trecerea precedentă am ieşit un pic între nişte crengi şi am avariat puţin maşina pe stânga faţă. Am pierdut farul şi jumătate din bară. Problema a fost o crenguţă care a spart radiatorul de apă. Am rezolvat problema, temporar, cu un patent şi un pic de poxipol. Am mai făcut o probă şi am ajuns în parcul service. Am schimbat bara, dar n-a fost timp şi pentru radiator. Am plecat, dar am mers mai precaut pentru că proba se degradase foarte rău şi am zis să nu spargem mai rău radiatorul”. Astea-s cursele!
Nu putem încheia fără a-i felicita pe soţii Bogdan şi Delia Năstase, care au învins categoric la clasa lor. Prestaţie ce le-a permis să ocupe locul al nouălea în clasamentul general, aducându-şi o contribuţie remarcabilă la rezutatul echipei lor, DTO Rally Team, ocupantă a locului secund.
Următoarea întâlnire va fi tot pe „macadam”.