Primii 30 de mari angajatori din industria auto din România – producţie de maşini şi de componente – şi-au redus efectivele cu 10.000 de angajaţi în 2019 com¬pa¬rativ cu anul precedent, fiind prima dată în ultimii cinci ani când industria auto începe restructurarea, în loc să creeze locuri de muncă, potrivit calculelor „Ziarului Financiar” realizate pe baza datelor publicate de companii pe platforma Confidas.
Yazaki, Leoni Piteşti şi Fujikura sunt trei dintre marii angajatori din auto care au raportat în bilanţul din 2019 cu cel puţin 1.000 de oameni mai puţin faţă de 2018. În schimb, Automobile Dacia şi-a păstrat sta¬tutul de cel mai mare angajator din domeniu, pe o singură entitate fiscală, raportând un număr total de 14.761 de angajaţi la finalul anului trecut, dar Ford România a înregistrat cel mai mare număr de persoane nou angajate pe parcursul anului trecut, de (circa 840), ajungând astfel la un total de peste 5.289 de angajaţi.
Analiza ZF ia în calcul doar en¬ti¬tă¬ţile fiscale, aşa cum apar ele la Registrul Co-merţului, şi nu include grupuri de firme. Clasamentul include doar com¬pa¬niile cu bilanţul financiar depus până la 15 august 2020.