CNAIR anunţă: Se construiește un nod rutier spre Pitești.
CNAIR anunţă lansarea în licitaţie a contractelor pentru construcţia a trei noduri rutiere importante pe A1, A2 şi A3. Documentația emisă include și perioada în care trebuie finalizate lucrările, respectiv 10 luni, pentru fiecare dintre cele trei proiecte finanțate prin Programul Transport (PT).
„Lansăm în licitaţie contractele pentru construcţia a trei noduri rutiere importante pe A1, A2 şi A3. Primul nod rutier va fi construit între A3 (km 36+700) şi DJ101C, în zona localităţii Gruiu (judeţul Ilfov). Cel de al doilea nod rutier va face legătura între A2 (km 90+100) şi DJ306, în zona localităţii Dragoş Vodă (judeţul Călăraşi). Cel de al treilea nod rutier va asigura legătura dintre A1 (km 73+100) şi DJ 702F, în zona localităţii Ioneşti (judeţul Dâmboviţa). Documentaţia transmisă astăzi la ANAP prevede execuţia acestor lucrări în 10 luni pentru fiecare dintre cele trei proiecte finanţate prin Programul Transport (PT)”, a notat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook.
Prin realizarea acestor lucrări se urmăreşte atingerea mai multor obiective, respectiv: creşterea conectivităţii şi accesibilităţii către zonele urbane majore, asigurarea continuităţii traficului rutier, scurtarea timpilor de călătorie şi a distanţelor parcurse, reducerea numărului de accidente, a impactului asupra mediului, dar şi a costurilor de exploatare a vehiculelor.
„După validarea documentaţiei de atribuire, vom putea publica Anunţul de Participare aferent contractelor pentru execuţia lucrărilor pe cele 3 loturi. La momentul respectiv se va stabili şi data de depunere a ofertelor”, a adăugat Pistol.
Ultimul nod rutier de pe autostrada A1 a primit avizul pentru construcție acum un an. Agenția pentru Protecția Mediului Alba a acordat avizul de mediu pentru pentru proiectul construirii unui nod rutier pe autostrada A1, propus a fi amplasat în localitatea Șibot, în apropierea orașului Cugir.
Valoarea investiției este de aproximativ 8.234.630.94 de euro, incluzând TVA. Discuții despre necesitatea nodului rutier de la Șibot datează încă de pe vremea construirii autostrăzii, însă a fost nevoie să treacă 5 ani pentru ca proiectul să poată fi pus în practică.