Telefoanele Direcției de Sănătate Publică Argeș (DSP) sunt în continuare virusate de incompetență! Numerele de contact ale instituției sunt inutile pentru bolnavii de Covid-19 și contacții acestora. De o neplăcută experiență a avut parte un cititor infectat cu noul coronavirus, care ne-a povestit, revoltat, cu ce problemă… pandemică se confruntă.
Teodor D. a învins boala declanșată de infecția cu temutul virus. Slavă Domnului, s-a vindecat de Covid-19 și soția sa, Raluca D., care a fost, în urmă cu 14 zile, depistată pozitiv pentru coronavirus. În timpul convalescenței, cei doi soți au aflat că pentru obținerea concediului medical este nevoie de o adeverință medicală de la DSP Argeș. Iată ce ne-a povestit bărbatul: „De când am fost luați în evidență la DSP Argeș, adică încă de acum două săptămâni, am sunat la această instituție pentru a afla care-i procedura de obținere cât mai repede a avizului medical. Persoana care, într-un târziu, mi-a răspuns la telefon mi-a cerut să îi dictez adresa de e-mail a medicului de familie și mi-a spus că problema se va rezolva. Cum medicul de familie nu a primit în următoarele zile documentul solicitat, am revenit cu telefonul la DSP Argeș. Am sunat, tot ca întâia oară, de mai multe ori la DSP Argeș până să mi se răspundă. Ca și prima dată, mi s-a cerut adresa de e-mail a medicului de familie și am primit asigurări că avizul va fi transmis pe cale electronică. La 18 august expiră perioada de carantină a soției. Iar până în acest moment (n.n. ieri, la ora 11), medicul de familie nu a primit documentul solicitat pe e-mail. Așa că, pentru a treia oară am sunat DSP Argeș și când – în sfârșit! – apelul meu a fost preluat de cineva am purtat cu vocea de la celălalt capăt al firului exact același dialog: mi s-a cerut adresa de e-mail a medicului de familie, eu am dictat-o, iarăși, prin telefon, am întrebat dacă i se va transmite documentul și am fost asigurat, din nou, că problema se va rezolva. Nu s-a rezolvat nimic! Soția mea lucrează la o multinațională și îi trebuie neapărat avizul de la DSP Argeș pentru obținerea urgentă a concediului medical. Trebuie să justifice lipsa de la serviciu. Dar ce să le explice directorilor de la firmă, că de zile întregi nu poate să obțină de la DSP Argeș un simplu document medical? Este revoltător ce se întâmplă! Nu mi se pare acceptabil ca la o instituție publică să nu funcționeze un mecanism primar, care presupune scanarea unui document și trimiterea lui pe un e-mail. DSP Argeș are postate pe site patru numere de contact. Doar la unul dintre numerele de telefon mi s-a răspuns, cu greu. La celelalte apeluri telefonice sună ocupat sau se închid ca și cum numerele de telefon nu ar exista! Asta e incompetență!”
Între cititorul nostru și cei de la DSP Argeș a fost un dialog al… surzilor. Pacienții cu coronavirus sunt în continuare victime sigure ale incompetenței acestei instituții.
N.R. Azi la ora 17 am fost informați că, în sfârșit, problema a fost rezolvată.