
Trafic deviat pe Autostrada A1
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat luni că va închide circulația pe Autostrada A1 București – Pitești, în dreptul pasajului Ciorogârla, pe sensul de intrare în Capitală.
Restricția va fi valabilă între 11 august și 8 septembrie 2025, pentru lucrări de reparații curente la pasajul de cale ferată situat la km 11+003.
Pe durata închiderii sectorului menționat, traficul se va desfășura pe cealaltă parte a autostrăzii, pe Calea 1, cu câte două benzi de circulație pe fiecare sens.
Lățimea fiecărei benzi va fi de 3 metri, pentru a asigura o circulație fluentă și în condiții de siguranță.
Contractul de reparații, câștigat de firma Maristar
În luna mai, CNAIR a semnat contractul pentru reparațiile pasajului cu firma Maristar din România. Aceasta a fost desemnată câștigătoare în urma celei de-a treia licitații organizate de Direcția Regională de Drumuri și Poduri București. Oferta Maristar, în valoare de 8,2 milioane lei, a fost declarată conformă după respingerea contestației depuse de unul dintre ceilalți participanți.
Maristar este cunoscută pentru lucrările efectuate la podurile dunărene Fetești/Borcea și Cernavodă. În prezent, firma derulează proiecte majore precum lărgirea unui kilometru din DN 1A – Buftea și modernizarea Centurii București Nord, unul dintre cele mai complexe contracte, ce include finalizarea pasajului suprateran de la Cernica.
Podul peste Centura Capitalei și inelul feroviar a fost construit în 1970 și a mai fost reparat în 1999. Primele două licitații organizate pentru acest proiect nu au primit oferte, motiv pentru care valoarea contractului a fost majorată semnificativ la a treia licitație, de la 5,8 milioane lei la 9,1 milioane lei, menținându-se durata de șapte luni pentru finalizarea lucrărilor.
Proiect de extindere a autostrăzii București – Pitești
Tot luni, CNAIR a lansat licitația pentru realizarea unui studiu de fezabilitate, în valoare de 30 milioane lei, pentru extinderea la trei benzi pe sens a Autostrăzii București – Pitești.
Studiul va dura 15 luni, iar proiectul face parte din Planul de Organizare Teritorială (POT) 2021 – 2027.







































