Nu este prima dată când vorbim în paginile cotidianului „Argeşul” despre strategia de dezvoltare a judeţului pentru perioada 2014-2020. Au trecut deja nişte ani de când ne-a fost prezentată, dar nu s-a realizat nimic din ea. Avem doar nişte hârtii. Ce va face cu ele Consiliul Judeţean? Va prelua ce e bun şi va face ceva? Sau nu?
Staţiuni şi aeroport
În strategia cu pricina, la loc de cinste stau demersurile pentru înfiinţarea mai multor staţiuni. A fost începută cea de la Moliviş, dar proiectul s-a blocat. Avem de dat bani mulţi înapoi Uniunii Europene, plus că DNA dă târcoale acum pe la şantierul abandonat. Ce mai scrie în strategie? Că se vor face demersuri pentru înfiinţarea staţiunii Vidraru, care cuprinde obiectivele turistice Cumpăna, Cetatea Poenari, Lacul Vidraru, Ghiţu-Moliviş, Otic, nordul comunei Brăduleţ; că se va înfiinţa staţiunea Iezer Portăreasa; că se va face staţiunea Leaota; reabilitarea, modernizarea şi realizarea infrastructurii rutiere de acces la staţiunile Vidraru, Iezer-Portăreasa, Leaota din drumurile naţionale, judeţene sau autostrăzi; că vom avea aeroport multifuncţional la Câmpulung Muscel; modernizarea şi reabilitarea gărilor CFR din zona staţiunilor Vidraru, Iezer Portăreasa, Leaota (care gări nici nu există!). Mai visa Consiliul Judeţean şi la finalizarea liniei CFR Piteşti-Râmnicu Vâlcea, la înfiinţarea Centrului Cultural Pastoral Curtea de Argeş, „care va oferi turiştilor cazare, masă, agrement pe tot parcursul anului, fiind punct de plecare pentru excursiile montane”, la înfiinţarea Centrelor Cultural Turistice Câmpulung Muscel şi Leaota, la reabilitarea şi modernizarea infrastructurii turistice private (ce treabă are banul public cu proprietăţile private?).
Reţele de utilităţi
În marea strategie a judeţului aveam şi două viaducte care să aducă apă de la munte până în sudul judeţului, unul pe latura de vest, altul pe latura de est. Se dorea înfiinţarea de pieţe agro-alimentare în comunele Arefu, Lereşti, Stoeneşti, creşterea parcului de auto-sanitare al serviciului judeţean de Ambulanţă, amenajarea aerodromului Geamăna, Piteşti, reabilitarea şi valorificarea turistică a obiectivelor de patrimoniu Palatul Culturii Câmpulung, Mănăstirea Dealu Dâmbovicioara, Ansamblul rupestru Corbii de Piatră, Cetatea Oratea Dâmbovicioara, Cetatea Poenari… Mai citeam în strategie despre centre de colectare a fructelor sau de fabrici de procesare, despre autostrăzi, apă şi canal în toate comunele… Despre metrou uşor pe linia Piteşti-Mioveni, locuinţe etc. Nu s-a făcut nimic, nu au fost nici măcar demarate studiile necesare. Proiecte care au rămas pe hârtie şi atât. Oare scutură cineva praful de pe ele şi se apucă serios de treabă sau facem altă… strategie strălucitoare care dă bine pe hârtie?
Claudiu DIŢA